Blog: publicatiedatum etc

• Hoe bedoel je? De blogartikelen die ik schreef zijn meer een uitwerking van de motivatie voor mijn aanpak van iets reeds bestaands (mijn homepage). De ontwikkeling staat een beetje in de ijskast op dit moment, maar ik kan in principe allerlei functionaliteit snel in elkaar zetten. Dus in die zin heeft het genoeg functionaliteit om te kunnen werken.

Het idee achter dit hele platform is eigenlijk dat je in redelijk "low level" native (object georienteerde) PHP-code bezig bent waarbij je gewoon snel je eigen ding kunt doen. Je maakt een PageType aan, hangt deze ergens in de boom en je kunt gaan.

Die website is zoals gezegd wat verder gevorderd dan de ideeën die beschreven worden in de blogs, zo heeft deze:
      • een boom voor het beheren van de hele website (fangorn.thijma.nl/images/framework/backend.jpg)
      • een formuliersysteem voor alle formulieren
      • een backend voor het beheer van maintemplates en pagetypes
      • een backend voor het beheer van gebruikers, rechten en een access log
      • routing die via de database een lookup doet voor de verschillende pagina's in de siteboom
      • een eenvoudig artikelsysteem met categorieën en een simpele UBB-class voor codeblokken (tip voor deze site? lol) en tevens een caching-mogelijkheid, zodat artikelen sneller geserveerd kunnen worden
      • een Access Control List implementatie voor het afschermen van resources, gebruik hiervan kun je zien in het linkje naar (de demo van) het formuliersysteem maar ook in het artikel over de ACL
      • en alle classes die dit faciliteren, deze zijn ook wat verder uitgesplitst dan in de blogartikelen wordt beschreven
      • en dan was ik nog bezig met het toevoegen van functionaliteit voor allerlei kleine snippets content, maar dat staat nog een beetje in de steigers

Ook ben ik na aan het denken aan een IP-loos loginsysteem, maar dat wordt waarschijnlijk eerst een apart project.

Post werd 1x aangepast, het laatst door FangorN ().