Blog: publicatiedatum etc

ICTscripters maakt gebruik van cookies. Door het gebruiken en browsen naar onze site gaat je automatisch akkoord met het gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie

• Dat is nobel, maar daarmee heb je nog geen community. En ik heb wel wat ervaring met mensen die heel enthousiast aan iets nieuws beginnen omdat ze oprecht waarde hechten aan zo'n platform. De realiteit is echter dat je daarvoor een hele lange adem nodig hebt. En uiteindelijk is een community zo actief als haar leden... maar een enigszins actieve crew helpt natuurlijk ook ;).

Je leden "moeten" dus ook, dit is jammergenoeg niet iets wat je alleen kunt bolwerken. Dit is echt iets wat je samen doet, een crew alleen kan deze kar niet trekken. (moment voor introspectie: doe je zelf wel genoeg? pot <--> ketel? :))

Ik weet ook niet hoeveel werk dit is achter de schermen, crewleden hebben ook een leven (waarschijnlijk) dus voor de meesten van hun zal dit alles liefdewerk oud papier zijn. En dit moet je misschien heel extreem zien: de een zal hier (in het begin) zijn ziel en zaligheid instorten, de ander zal er een minimale hoeveelheid werk in stoppen. Maar voor de meesten zal dit voor nop zijn, afgezien van een (sporadisch?) bedankje zul je hier niets voor terugkrijgen. Dus tenzij je een heel stellige overtuiging hebt van hetgeen je doet (je zult jezelf continu moeten motiveren en dingen bij moeten houden) wordt dit al snel een karwei en voelt het aan als een last.

Voordat de crew dus compleet gedemoniseerd wordt, probeer je ook een voorstelling te maken van wat het leven van een crewlid is of mogelijk kan zijn. Ik denk echter niet dat het goed is wanneer er geen reactie (of nog beter - actie :p) komt, dan lijkt het inderdaad alsof de telefoon eruitligt bij de redactie :/.