help nodig met volledige backup

• Mogelijk heb je dan niet "alles" gebackupped? Wel de tabelstructuur maar niet de data?

Misschien moet je ook wat specifieker zijn?
      Wat voor platform?
      Wat voor pakket?
      Wat voor database?
      Wat voor backupmethode?
      Wat voor restoremethode?
      Regel je ook het technisch beheer van de site zelf? Want het kan (anders) best zijn dat een hoster wel (incrementele) backups heeft maar in eerste instantie zegt dat ze weinig voor je kunnen betekenen omdat ze geen zin hebben in het terugzetten hiervan?
    • Daar zijn toch procedures voor? Die waarschijnlijk ook gedocumenteerd zijn, Magento heeft over het algemeen wel goede documentatie. Ook moet je waarschijnlijk na afloop allerlei (gecachede) indexen herbouwen (backup + restore bestaat uit meerdere stappen en tussendoor zul je de site / stores ook offline moeten halen lijkt mij, dit is een traject, niet een enkele handeling). Het lijkt mij dat je niet zomaar een database-dump en een import kunt doen voor een site als Magento.
    • Nou, als je even Googled dan vind je een aantal resultaten, waaronder een link naar de officiële handleiding.

Los hiervan, als je backups aan het maken bent zitten er ideaal gesproken geen gebruikers in je systeem / webshop. Dus het zou beter zijn als je de store tijdelijk offline haalt, en dat houdt weer in dat je het draaien van backups aan zou moeten kondigen. In de aanloop van het maken van de backup zit dus enige voorbereiding.

Of je zorgt dat dit in daluren gebeurt (bijvoorbeeld diep in de nacht).

En zoals je in bovenstaande documentatie(link) kunt zien gaat het maken van een backup verder dan enkel de database, je hebt ook nog je media-assets. Samen zorgen deze voor al je "content".

En dan ben je er nog niet, er is ongetwijfeld ook een (uitgebreide?) procedure voor het restoren van een backup.

Zorg ook dat je de HELE routine test (zowel backup als restore), en niet enkel het maken van een backup. Indien je backup onbruikbaar is (zoals nu ook het geval is geloof ik?) heb je helemaal niets aan een backup...