Opgelicht

  • Beste leden,


    Ik ben opgelicht door https://divemo.nl/ .


    Hij vond mij via deze website.
    ---- Wat is er gebeurt?


    Voor een van mijn websites zocht ik een SEO expert die het SEO gedeelte naar een beter niveau kon tillen. Vooraf allemaal mooie praatjes en had hij tijd zat om te typen. Toen ik eenmaal 405 euro overmaakte hoorde ik amper tot niks meer van deze persoon.


    Na een aantal dagen vragen hoe het ging en of er al iets gedaan was, waar ik telkens smoesjes als antwoord op kreeg besloot ik om het pakket stop te zetten en wou ik mijn geld gewoon terug.


    Het is logisch dat je niet voor gebakken lucht gaat betalen. Ook werden er in de factuur 6 dingen vermeld en vervolgens op zijn site maar 2 dingen die hij zou gaan doen.


    7 dagen niet goed geld terug, staat er op elk pakket van Divemo en heeft hij ook vermeld op skype. Echter toen ik mijn geld terug vroeg, zelfs iets minder dan 405 euro omdat ik ook snap dat hij misschien 1 uurtje eraan heeft gewerkt.


    Begon hij er over dat die al 15 uur eraan gewerkt had en dat dit dus 15x 35 euro zou gaan kosten. Wat totaal nergens op slaat, aangezien hij helemaal niks gedaan had.


    Maar goed, toen ik mijn geld dus terug wou wat volgens de wet ook mag en op zijn site vermeld staat. Blockte die mij op skype.


    Erg onprofessioneel en een oplichter dus!


    Mijn vraag aan jullie nu is, wat kan ik doen? Ik hoorde van enkele mensen doe aangifte. Maar helpt dit echt om mijn geld terug te krijgen?


    Wie weet hier iets op? Aangezien het niet oké is dat een bedrijf je oplicht.

  • Allereerst zou ik de naam (voor/achter) weghalen. Laat je dat, dan ben je in overtreding.


    Allereerst refereer je naar verschillende aspecten wat 'op de site' zou moeten staan. Ik zie dit nergens terug op de site. Site schort op juridische aspecten ook tekort.


    Ik zou (puur theoretisch) het volgende doen:
    1. Stuur een mail met daarin bewijs van het gedane werk. Welke acties heeft hij exact ondernomen, laat het hem verantwoorden. En ook verantwoorden dat het 35 per uur is (want is er bijv. wel een uurtarief overeengekomen?). Bij geen overeengekomen uurtarief hoef je je er volgens mij ook niet aan te houden. Enkel naar wat er zou gebeuren. Heeft hij twee van de 6 dingen gedaan en zijn ze allemaal evengroot? Dan is het redelijk dat je 2/6 betaald.
    Zet daarbij ook in, als hij nog niet voldoende of niet zijn verbintenis is nagekomen, dat je hem een redelijke termijn geeft (bijv. 2 weken) om dit alsnog te doen. Vervolgens afwachten.
    2. Is termijn verstreken. Dan is hij in verzuim. Je kan dan om ontbinding vragen en je geld terug.




    Edit: 7 dagen niet goed geld terug. Hier moet hij gewoon aan voldoen. Ik zie geen algemene voorwaarden op de site dus heeft diegene niet veel om zich mee te verweren. Alles teruggeven dus. Gewoon een ingebrekestelling sturen (dat is het redelijk termijn geven voor terugbetaling).

  • Zie de pakketten en dan de onderste regel:
    7 dagen niet goed geld terug



    Er is geen werk verricht, en met 2 dingen bedoelde ik van:
    Op de factuur stonden 6 dingen die hij zou gaan doen.
    Vervolgens kreeg ik een ticket op zijn website waarin er nog maar 2 stonden die hij zou gaan uitvoeren.


    Het was een pakket van 405 euro, voor 1 maand werken. Hierin zouden ongeveer 30 a 40 werkuren gaan. Er was verder ook geen uurtarief afgesproken. Ik dacht toen nog, oh eindelijk iemand die SEO niet voor 50 euro per uur doet maar redelijk voor 10 euro per uur. Hij verzon deze 35 euro ter plekken samen met de 14 gewerkte uren om mij af te schrikken maar daar trapte ik niet in. Toen zag hij geen uitweg meer en blokte mij.


    Ik kan echter niet meer in contact komen met de persoon, en ik heb betaald via iDeal dit kun je ook niet terug draaien.


    Maar ICTScripters doet niks met oplichters? Hij is hier gewoon lid en kan volgende week weer een nieuw slachtoffer maken?


  • Als je enkele bewijzen hebt, mag je mij deze doorsturen. Gebruik hiervoor een priveberichtje of mijn skype die je kan vinden op mijn profiel.


    Een contract is het belangrijkste samen met een akkoord. Graag verneem ik van u. Of samen met u welke stappen u onderneemt alsook welke oplossing u heeft op het einde.


    Eenmaal er iets beslist is of gebeurt is kunnen wij stappen ondernemen. Wij kunnen niet zomaar iemand blokkeren of verwijderen doordat er een lid bedrogen is. Maar met de nodige bewijsstukken kunnen we dit uiteraard wel.


    Aaron

  • Hij/zij kan niet opeens in een ticket er opeens 2 dingen van maken ipv 6. Daar zou je toestemming voor moeten geven.


    Je zult als eerste toch die ingebrekestelling moeten sturen. Hem een redelijke terijn geven voor terugbetaling. Doet hij dit niet, dan pas kun je andere stappen ondernemen. Verzamel daarvoor alvast alle gegevens die je over de persoon kan verzamelen (algemene voorwaarden, alle berichten, naam, adres, e-mail, telefoonnummer, whois, screenshots).


    Je kan dan twee dingen doen:
    1. Aangifte doen, geef hierbij aan dat je je bij de zaak wil voegen voor een vergoeding.
    2. Een civiele zaak starten bij de kantonrechter (heb je geen advocaat voor nodig) om het geld terug te vorderen.


    Let op bij het versturen van de mail dat je zeker weet dat diegene het leest. Gebruik daarom iets van een dienst waarbij je kan zien of diegene de mail heeft geopend. Anders moet je een aangetekende brief sturen. Of probeer zijn ticketsysteem.

  • Goedemorgen,


    Ook ik (naast het feit dat de domeinnaam veel op die van mij lijkt) kan geen contact meer met hem krijgen. Hij heeft ooit een website van mij gekocht en wilde daar uitbreiding voor. De eerste paar keer ging dat goed maar nu komt hij zijn afspraken niet meer na. Gelukkig lever ik nooit werk tot er is betaald maar er hebben al wel uren in gezeten om het te maken.


    Lang verhaal kort: ik denk niet dat je je geld nog terugkrijgt. Voor alle leden, doe geen zaken met deze persoon!


    Met vriendelijke groet,


    Luc

  • Idd, kan dit bevestigen maar Twan staat wel in zijn rechten :).


    Btw Twan, heb je meerdere keren voorgesteld dat ik de SEO kon doen :)...


    EDIT aanvulling: Deze persoon kan zelf niets qua websites buiten het online zetten. Hij kan niets van SEO, PHP of what ever.. :). Just to notice.

  • Idd, kan dit bevestigen maar Twan staat wel in zijn rechten :).
    Btw Twan, heb je meerdere keren voorgesteld dat ik de SEO kon doen :)...


    EDIT aanvulling: Deze persoon kan zelf niets qua websites buiten het online zetten. Hij kan niets van SEO, PHP of what ever.. :). Just to notice.

    Bedankt voor je reactie.
    Na contact van een van de ICTscripters beheerders wou deze man weer verder gaan met het pakket (niks doen en wel geld innen dus).


    Ik wil gewoon mijn geld terug van de 405 euro, neem ik ook genoegen met 300 euro. Dan heeft hij 105 euro voor niks doen gehad lijkt me prima toch.

  • Bij deze sluit ik het topic hierover. We zijn er mee bezig en gaan dit intern, en niet openbaar regelen. Mocht iemand hier meer informatie over willen mag je Aaron of mij even een pm sturen!

    PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!