Dubbele PHP versie

• Vanaf nu weer ontopic graag!

That being said, voor DA weet ik niet precies hoe het moet (lang geleden dat ik DA heb gebruikt), je zult beide PHP versies moeten compileren vanuit SSH. Misschien dat @Koen hierop antwoord zou kunnen geven? Hij heeft onlangs de ICTS server opnieuw compiled met PHP 5 & 7.
      PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
      Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !
    • Dat is juist een beste keus (als je op één server doelt met switch), de klant kan dat dan zelf overzetten naar PHP7.
      DirectAdmin biedt die mogelijkheid gewoon aan.

Mocht de genoemde @koen er niet uitkomen met de topicstarter, dan is John van DirectAdmin ook vast wel bereid om een kijkje te nemen. Mocht er iets om zeep geholpen zijn waardoor de PHP-switch niet meer werkt, dan moet je wat dieper graven.... Het is en blijft toch een controlepaneel met wat hand- en typwerk i.p.v. klikwerk. ;)
    • FangorN wrote:

Zucht, ik bedoel. Als de klant zover is dat zijn zut PHP 7 ready is dat je dan dingen overzet van 5.6 server naar 7 server. En je zou dan ook tegelijkertijd zowel 5.6 live kunnen hebben staan en alvast op 7 test draaien. Daar valt best iets voor te zeggen.
      waarom 2 servers of meer draaien als het in principe met 1 ook lukt ?

Ik zou dat graag op 1 server willen voor mijn gemak. Dan kunnen de klanten zelf kiezen om over te schakelen.
    • AarClay wrote:

Ik geloof dat er al een antwoord is geroepen. Iets met meerdere klanten....

Ik kan me indenken dat iemand ook twee versies tegelijkertijd wilt draaien om de PHP-scripting te kunnen upgraden, met natuurlijk het testen in PHP7. Een aparte dedicated server is behoorlijk basaal en overdreven, terwijl DirectAdmin het officieel mogelijk maakt om twee PHP-versies te draaien.

Ikzelf heb ook PHP 5.6 en PHP 7.0. Werkt prima, en in de tussentijd kan ik alles naar PHP 7 herscripten en overhevelen, en draai ik vervolgens PHP 7 en PHP7.1.

Ik zie zelf niet in waarom er verantwoording moet worden gegeven? Het valt behoorlijk buiten de scope van de vraag.

Trouwens: Als je CloudLinux hebt met DirectAdmin, dan kan je je lol al helemaal niet meer op met meerdere PHP-versies dan enkel twee. ;)

Misschien een tip voor de topicstarter om eens contact te zoeken met John van DirectAdmin.com. Hij heeft overal een oplossing voor. Dus maak daar eens een ticket aan!

Ik heb contact gehad met John van Directadmin.
      Hij heeft mij een duw in de rug gegeven en heb de oplossing gevonden!

Het probleem lag aan httpd.config. Ik had deze deels van mijn costumbuild 1.2 naar 2.0 meegenomen.
      Daardoor waren er enkele compilicatie fouten. Geen grote fouten, maar bij de installatie liet hij dit over.

De mogelijkheden waren:
      Costumbuild 2.0 herinstalleren met alles te vernieuwen. Maar dan was ik de configuratie kwijt van sommige files.
      of
      enkel de httpd.config rebuilden.
      Dit bij deze gebeurt. Enkele instellingen heb ik dan moeten aanpassen naar wens. maar het is gelukt!

Overschakelen van PHP 5.6 => PHP 7.0 Kan nu simpelweg via domeinbeheer. Zodat de klanten die al PHP 7.0 klaar zijn kunnen overschakelen. anderen krijgen de mogelijkheid om hun scripts om te bouwen.

Mijn volgde stappen zijn het standaard geven van PHP 7.0 aan mijn klanten, Tenzij daar om gevraagd wordt. Maar dan krijgen ze uiteraard een melding van mij dat 5.6 beter minder en minder gebruikt dient te worden door veiligheidsredenen.

De testserver gaan wij nu een week intensief testen of er gemakkelijk kan gewisseld worden en geen fouten bevatten. Daarna installeren wij het op de productie. Bedankt voor de info!