Betaal providers / Betaalmethoden

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Als je een klein crimespelletje hebt met niet meer dan 1000 leden, is het dan nodig om KVK aan te vragen?


    Als je de betaaldiensten regelt via Targetpay betaal je al belasting toch?

    Opzich maakt 't niet uit hoeveel leden je hebt. Het gaat vooral om de inkomsten dat je krijgt etc.


    Het is best logische dat je een KvK nummer nodig hebt om je bij betaaldiensten te registreren. Indien je een zakcentje verdient, waarom zou je je dan niet gewoon registreren bij het KvK? Kost je €50,- en een kleine moeite.


    Bij Mollie betaal je belasting over het bedrag wat ze inhouden. Stel iemand betaald €10,- aan jou, en jij betaald bijvoorbeeld €0,25 excl. BTW (21%) per transactie, dan is de berekening als volgt:


    €10 - (€0.25 x 1.21) = €0.30) = €9,70 krijg je op je rekening gestort. Over deze €9,70 is nog geen BTW betaald, dat moet jij zelf doen (Mollie, en wass. Targetpay doen dat niet voor je). Je betaald dus alleen BTW over de transactie kosten van €0,25. De BTW van de transactie kosten (die 5 cent) kan je vervolgens weer opgeven bij je omzetbelasting.


    Deze omzetbelasting geef je vervolgens elk kwartaal op bij de belastingdienst waarvan je inlog gegevens krijgt als je je aanmeld bij het KvK. Indien je onder een X bedrag per jaar blijft aan BTW, kan je gebruik maken van de klein ondernemingsregeling, waardoor je het BTW bedrag mag houden.

  • Alleen het is op het moment zo dat als een lid voor 2 euro smst dat je maar 1 euro op je account krijgt. Dus 50% houden hun, dan ga ik er vanuit dat daar al belasting van af is.

  • Kan je vanuit gaan maar is niet 100% zo.


    Wat je wel kan doen is met PayPal :). Heb zo zelf een PHP script gemaakt om betalingen rechtstreeks per PayPal te laten lopen.

    Ja ik werk ook met PayPal, kost 1,20 voor 100 credits krijg ik 80 cent op me paypal.


    Alleen had laatst iemand die 12 euro betaald en toen kwam er te staan deze betaling is in behandeling tot 21-07-2017 maar dat geld is nooit bij mij aan gekomen dus ook daar ben ik niet 100% blij mee.


    Betaling van League

    • In behandeling tot 21 jul. 2017


      Terwijl het al de 24e is.


  • Alleen het is op het moment zo dat als een lid voor 2 euro smst dat je maar 1 euro op je account krijgt. Dus 50% houden hun, dan ga ik er vanuit dat daar al belasting van af is.

    Nee, ook hier geld het iDeal verhaal met transactie kosten. SMS betaal diensten zijn nou eenmaal duur. Die 50% gaat naar netwerk operators etc. Al het geld wat je van betaalproviders ontvangt moet je BTW van betalen. Stel jij krijgt 100 euro en de betaalprovider neemt 99%, dan houd je nog 1 euro over. Over die 1 euro moet jij 21% BTW betalen.

  • BUNQ is een Nederlandse bank waar je iemand met een persoonlijke rekening gratis betaalverzoeken kunt sturen. Er bestaat een API dus mogelijk dat je kunt kijken of je dit kunt integreren. Met een zakelijk account komen er wel wat kosten bij zoals €1 per maand en €0,25 per verzoek let op als het verzoek geweigerd word betaal je €1 maar wellicht dat dit iets anders werkt met bestellingen via de API.

  • Ik las laatst nog dat Bunq niet meer €1,- per maand kost, maar dat dit verhoogd is naar een zo genoemde 'Premium' rekening wat €7,99 per maand kost (bron). Alsnog niet super veel, maar toch €2,99 meer dan bij KNAB zakelijk waar ik momenteel bij zit (€5,- per maand, elk jaar eerste 1000 transacties gratis).


    Wat ik persoonlijk super vet vind vaan Bunq is de API. Ik heb hierop KNAB ook benaderd, en gaven aan dat de ontwikkeling van een eigen API ook op de planning stond, maar hier nog geen aankondiging of release datum van bekend was.


    Edit:
    Zie het zo, al het geld wat jij uiteindelijk op je rekening krijgt, moet je BTW over betalen. Of het nou via iDeal gaat, PayPal, SMS, Bellen, MisterCash, PayByCash, etc.. etc.. etc..


    De betalingskosten zijn echter kosten die jij betaald. Hier krijg je ook gewoon een factuur van. Vaak houden de betaal providers het bedrag in, dus stel jij betaald €0,50 transactie kosten voor een iDeal betaling van €10,-, dan krijg jij hiervan €9,50 op je rekening. Vaak aan het einde van de maand krijg je een factuur (die je al betaald hebt) met alle bedragen erop die zij van je hebben ingehouden.


    Stel je hebt 100 transacties gedaan, dan heb je in totaal al 100 * 0,50 = €50,- betaald, dit bedrag staat dan ook op het factuur wat je krijgt. Over die €50,- betaal jij weer 21% aan BTW. Die BTW kan je terug vragen bij de belastingaangiften.

  • Kreeg inderdaad een paar dagen geleden een mailtje inderdaad.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!