DirectAdmin VS CPanel

  • Beste leden/bezoekers,


    Ik stel mij dit al enige tijd de vraag, maar nu recent is het team hebben we het er ook over gehad.
    Wat is er nu beter volgens jou? En waarom?



















































    Beide systemen hebben uiteraard hun positieve & negatieve punten. graag hoor ik jullie mening hierover!

  • Ik ben overduidelijk team CPanel (Positieve punten vanaf mijn kant):


    • Makkelijk de gecompilde packages installeren, updaten, verwijderen als beheerder zijnde (Denk aan PHP (Extensies), Apache, Database, etc).
    • Voor de gebruiker makkelijk zijn/haar php versie selecteren per domein, en ook per domein gemakkelijk custom php ini instellen. (Ik weet dat php versie selecteren per domein ook kan op DA, maar dit is heel goed verstopt, php ini instellingen nooit gevonden).
    • De gebruikersinterface is veel makkelijker. MySQL remote instellingen aanpassen, waar deze in DA ook verstopt is.
    • Gemakkelijk meerdere domeinen koppelen aan dezelfde folder/bestanden (1 website, meerdere domeinen). Dit kan op DA alleen door bepaalde confs aan te passen.
    • Backend gezien (root/beheerder) is het super configureerbaar zonder bestanden aan te passen.
    • API CPanel werkt veel makkelijker en betere documentatie.


    En zo kan ik door blijven gaan waarom ik team CPanel ben :P

    PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

  • Beste,


    Al jaren maak ik gebruik van directadmin ooit naar cpanel gegaan maar niet mijn ding.


    Cpanel is makkelijk te bedienen voor de nieuwe webmasters. Directadmin is meer voor de gevorderde. *zo zie ik het* Cpanel heeft ook een mooiere interface paper lantern.


    Directadmin is lichter en heeft de basis opties daarin tegen bied cpanel zoveel meer functies waardoor je server meer vraagt. en waarmee je leuke automatiseringen kan maken. Echter bij directadmin ook mogelijk met de juiste kennis.

  • DA heeft de mogelijkheden ook, enkel zijn dit losse plugins omdat niet iedereen deze nodig heeft. Hiermee behoud je een lichtgewicht platform naar ieders wens.


    De API van DA wordt overigens ook steeds uitgebreider, wat heeft cPanel wel wat DA dan niet heeft?

  • Plesk? Heb geen ervaring met cPanel maar wel met DA en Plesk. Voor iemand die een leek is in de webwereld raad ik Plesk zeer zeker aan. Het heeft ook nog eens een mooi uiterlijk en simpele interface.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!