[DEV] Forum systeem

• Zou je los van de techniek niet eerst eens de scope vaststellen, zoals @Luc aangeeft? Ik bedoel, vervult het een specifieke wens, bijvoorbeeld voor een kookclub, of een programmeer- of schaakvereniging? Dan kun je wat je maakt een stuk beter afstemmen op je doelgroep in plaats van dat je een half CMS / generiek forum bakt. Bijvoorbeeld een nette weergave voor codefragmenten 8) ingeval je een forum voor een programmeerclub maakt.

Hierin, in dat stukje waarin je je toespitst op die groep, zit dan een zekere meerwaarde. Anders, als het niet zo specifiek is, kun je zo iets beter van de plank trekken (open source).

Als het is om te oefenen, zou ik eens beginnen met eerdergenoende spec. Ontwerpen, voordat je gaat uitvoeren. Implementatiedetails (techniek of pakket) kun je naar een later stadium verhuizen, maar dit lijkt mij trouwens zeker niet offtopic.

Nog wat voer: sticky topics en verschillende indelingen voor weergave van forumberichten (platte lijsten met threads en replies zoals dit forum, of een boomstructuur waarbij je reactie-op-reactie-op-reactie kunt hebben ofzo, waarbij reacties worden ingesprongen).
    • Even een kleine update!

Op dit moment heb ik een login en register systeem. Hierbij werken de roles en permissions al en al een klein deeltje van het adminCP.

In het adminCP werken de volgende dingen al:
      • Roles bekijken (volledige lijst van alle roles die er zijn)
      • Permissions bekijken (volledige lijst van alle permissions die er zijn)
      • Roles toevoegen
      • Permissions toevoegen (eens alle permissions toegevoegt zijn, wordt deze functie uitgeschakeld)
      • Logs (op dit moment wordt er enkel als er een nieuwe role of permission aangemaakt wordt gelogt. Dit ziet er dan als volgt uit "Created a new role: 'VIP'"
      • Logs bekijken (welke gebruiker, wat is er gelogt)

Zo, dit was het dan weer.