Directadmin blijft laden

  • Hoi Allemaal,


    Hoop dat jullie genieten van je weekend.


    Ik heb een probleem wat ik totaal niet verholpen krijg. Ik hoop dat jullie me hierin kunnen helpen...


    Ik heb een Linux server draaiende met Centos 7 en DirectAdmin, maar nu sinds een week heb ik dat DirectAdmin continue maar blijft laden en hierdoor bepaalde pagina's dus ook niet (of heel langzaam) kan bereiken.


    Ik heb van alles geprobeerd:


    - Schone installatie inclusief DirectAdmin
    - Schone installatie en daarna DirectAdmin
    - Logs bekeken (Geven niks aan)
    - Brute Force Attack's grotendeels geblokkeerd
    - CPU / Process verbuik nagekeken
    - Gezocht op internet naar een oplossing, maar blijkbaar schijnt dit een probleem te zijn die niet of nauwelijks is voorgekomen of die toch niet overeen komen met het probleem wat ik heb.


    Hopelijk is er iemand van jullie zo technisch die me hiermee kan helpen?


    Alvast Bedankt!


    Met vriendelijke groet,
    Alex

  • Hallo,


    Ik heb enkele vragen die je zou kunnen nakijken. Die eventueel de oplossing bieden:


    Heb je swap aan staan?
    Laden all de paginas op DA traag? Of zijn er enkele paginas die wel altijd rap laden?
    Heb je alle firewalls afgelegd om dit probleem te kunnen oplossen? (Csf, iptables)
    Laden de websites wel normaal?
    En phpmyadmin?
    Staat de inodes uit?



    Ik vermoed dat het de inodes zijn of de firewall die moeilijk doet. Heb je al een reboot gedaan?

  • Hoi Aaron,


    Bedankt voor je reactie.


    Swap: Wat bedoel je hiermee?
    Laden: De reseller gedeelte en user gedeelte schijn bijna helemaal volledig te werken, de homepage van admin echter niet en ook als ik naar user level ga dan user administration en dan add domain, blijft die ook laden en hangen.
    Firewall: ik heb alles nagekeken en iptables draait goed.
    Websites: heb momenteel dus geen website erop staan aangezien het een schone installatie is. Maar die kunnen wel gewoon goed gedraaid worden (Getest, daarna weer verwijderd).


    PS: Als ik de file van add domain op user level chmod naar 777 werkt die wel, maar dat zou niet moeten aangezien die files enigzins beschermd moeten blijven.


    PS2: Soms als ik de stop laad knop van de browser gebruik verschijnt de pagina wel.


    phpmyadmin: werkt perfect
    Innodes: net uitgezet, brengt geen verschil.


    Bedankt voor het helpen :)

  • swap is zoals ram. Maar dan op je hdd.
    Heb je ook gekeken welke processen je hebt draaien?


    Leg eens alle firewalls af. En kijk welke processen er nog draaien en hoeveel ze verbruiken.


    Edit: heb je 127.0.0.1 geblokkeerd via de beheerders instellingen? Zodat hij dat ip niet kan blokkeren?

  • Enne... Wat blijft laden? Welke resources kunnen niet geladen worden? Mogelijk een afbeelding? Of een JavaScript bestand? Die je wellicht via HTTP opvraagt in plaats van HTTPS?


    Kijk eens in je netwerktab op welk(e) bestanden de browser blijft hangen. Indien DA van tabellen gebruik maakt en daar zit een afbeelding in die niet geladen kan worden dan kan de browser hier blijven steken en vervolgens de tabel(len) niet renderen.


    En mogelijk is het browsercache? Heb je geprobeerd cache uit te zetten en/of de pagina te refreshen (Ctrl-F5 enzo)?


    Als je een clean install doet en het probleem blijft spelen zou je eens aan de clientside kijken of daar iets aan de hand is. Al eens een andere browser geprobeerd? En welke gebruik je nu? Wellicht kun je daar op zoeken, specifiek i.c.m. de browser waarin de problemen optreden.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!