pagina opvragen?

  • ik heb nu een stukje code dat telkens de link op vraagt van de pagina waar op ik zit
    nou wil ik dat veranderen en handmatig instellen wat het op vraagt iemand enig idee hoe ik kom er zelf niet uit!



    Code
    <?
    $pagina = ( isset($_GET['p']) ) ? urlencode($_GET['p']) . '.php' : 'inloggen.php' ;
    
    
    if(include($pagina)){
    }else{
    echo 'Deze pagina bestaat niet';
    }
    ?>

    ik wil hier alleen de pagina inloggen.php opvragen!
    alvast bedankt.


    groetjes Koerdzz :thumbup:

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • top dankjewel dus door het volgende hoort het gewoon te werken , door het stuk geschreven code was ik helemaal in de war, totaal niet gedacht aan include:p

    PHP
    <?php include("inloggen.php"); ?>
  • Afhankelijk van wat je probeert te doen zijn er andere, en mogelijk betere, oplossingen.


    Indien het "inloggen.php" script controles bevat voordat toegang verleend zou mogen worden aan andere code-onderdelen dan is het wellicht beter om include te veranderen in require; wanneer een include niet slaagt wordt enkel een warning geproduceerd (waarna de code-uitvoer normaal wordt hervat) maar require produceert een fatal error wat verdere uitvoering stopzet.


    Het hangt er verder natuurlijk helemaal vanaf hoe jouw pagina's zijn opgebouwd, wat jouw applicatie precies doet en hoe ver je met de materie bent.


    Een potentieel gevaar met het includen-van-een-bestand-middels-een-querystring-parameter is dat het vaak ook is toegestaan om externe bestanden te includen. Dit soort bestanden kunnen gebruikt worden om lekken bloot te leggen en in te breken op jouw site. Zorg dus dat je de invoer uit $_GET valideert, of nog beter, gebruik een andere constructie waarbij er geen ruimte is voor ongewenste interpretaties.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!