Vacature website voor stages

  • Hallo,


    Ik heb gisteren een nieuw project van mij online gezet. Het betreft een website waar bedrijven zich kunnen aanmelden om vervolgens stages te plaatsen en/of studenten te zoeken. Bedrijven kunnen zoeken naar potentiële stagiaires en eventueel contact opnemen.


    Studenten kunnen zich ook aanmelden en zij bepalen zelf welke gegevens zij openbaar willen stellen. Zij kunnen vervolgens op zoek naar bedrijven of stages en kunnen hiermee in contact komen. De berichten gaan rechtstreeks van student naar bedrijf en andersom, de website is in dit proces dus geen tussenpersoon (wat vaak wel zo in bij vergelijkbare websites).


    Zoals ik al zei, is de website gisteren online gezet. Dit betekend dus dat er nu nog weinig aanbod is, maar ik heb vandaag een aantal bedrijven benaderd die geïnteresseerd zouden zijn. Het is 100% gratis, zowel voor bedrijven als studenten. Wel een vriendelijk verzoek om je adblocker uit te zetten ;)


    De website: stageplaats.in
    Wanneer je op zoek bent naar bijvoorbeeld een stage in Nijmegen, kun je via stageplaats.in/nijmegen snel en eenvoudig alle stages vinden in Nijmegen. Dit werkt op dit moment alleen met Nederlandse plaatsnamen. Mochten de Belgische gebruikers hier weten hoe ik aan alle plaatsnamen in België kom, hoor ik dat graag.


    Aanmelden is gratis:

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Dit is een interessant en nuttig concept (zelfs met reclamebanners I suppose :p). Vroegah hadden wij ook zoiets: SAIS (Stage en Afstudeer Informatie Systeem). Dit was intern via de opleiding ontstaan (deze site zelf was ook middels een stageopdracht opgezet en later leverde het onderhoud mij ook een stageopdracht op :)).


    Hier zat echter nog wel één belangrijke partij bij: de docentbegeleider (en in algemenere zin de opleiding / opleider zelf dus). Deze moest (onder andere) uiteindelijk zijn/haar toestemming geven die aangaf of de opdracht "stage-waardig" was. Met name bij afstudeeropdrachten lag de lat begrijpelijkerwijs vrij hoog.


    Daarnaast heb je op een hoger niveau waarschijnlijk ook nog een (algemeen) stage- en afstudeercoördinator. De contactpersonen/partijen waarmee een student rekening moet houden kan natuurlijk per opleiding verschillen. Voorziet jouw systeem hier ook in?


    Ook kan ik mij voorstellen dat je e.e.a. wilt organiseren per opleiding (hogeschool, universiteit etc.), zo kun je namelijk een aantal zaken stroomlijnen. Stel je doet een opleiding communicatie dan ben je waarschijnlijk niet echt geïnteresseerd in IT-stageplaatsen en andersom. Ook zouden studenten zoekprofielen kunnen aanmaken (als dat er al niet in zit).


    Je kunt dus bedrijven benaderen (vraag) maar wellicht ook scholen en universiteiten (aanbod). Ik denk dat deze laatste partij zeker op een of andere manier een plekje verdient in dit systeem.

  • Zo'n intern systeem wordt bij mijn opleiding ook gebruikt, maar dit wordt gedaan door mensen van de opleiding. Bij dat van mij is het zo geregeld dat de bedrijven dit allemaal zelf in beheer hebben.


    De website is puur gericht op het verbinden van twee partijen, de student en het bedrijf. Als de partijen meer willen regelen, zoals exacte formulering afstudeeropdracht of contracten, dan kan er privé gecommuniceerd worden. Er zit een berichten systeem in mijn website, hier kan dus ook het een en ander worden overlegd.


    Stages worden onderverdeeld in een of meerdere branches (bijvoorbeeld ICT of Communicatie). Bij het zoeken naar een stage kan hier dus ook op gefilterd worden.


    Scholen wil ik uiteindelijk ook erbij betrekken, via hen kan het doorgegeven worden naar de studenten, wat meer de doelgroep is.

  • Ik snap niet echt waarom je het wiel opnieuw zou moeten uitvinden. Dat je het voor belgië doet, zou nog logisch zijn. Maar voor nederland is het zo niet nodig. We hebben daarvoor namelijk "Ekabo". Waar zelfs alle bedrijven bij aangesloten zijn die geacrediteerd zijn volgens hun regels en dus voldoen aan de voorwaarden. Wat geeft jou het gevoel dat bedrijven zich bij een nieuwe organisatie zullen aansluiten?


    Je website is leuk, overzichtelijk en aantrekkelijk. Maar vooralleer je echt hiermee door kunt pakken.Zul je toch een erkende organisatie moeten worden voor bedrijven echt gebruik van je dienst gaan maken.

  • Ik snap niet echt waarom je het wiel opnieuw zou moeten uitvinden. Dat je het voor belgië doet, zou nog logisch zijn. Maar voor nederland is het zo niet nodig. We hebben daarvoor namelijk "Ekabo". Waar zelfs alle bedrijven bij aangesloten zijn die geacrediteerd zijn volgens hun regels en dus voldoen aan de voorwaarden. Wat geeft jou het gevoel dat bedrijven zich bij een nieuwe organisatie zullen aansluiten?


    Je website is leuk, overzichtelijk en aantrekkelijk. Maar vooralleer je echt hiermee door kunt pakken.Zul je toch een erkende organisatie moeten worden voor bedrijven echt gebruik van je dienst gaan maken.


    Ecabo zal overgaan tot 1 instantie, is vorig jaar bij mij al duidelijk gemaakt


    http://www.ecabo.nl/news/de-toekomst-van-ecabo/#.WMvmEzs1_RY

  • Ik ben het met de kritiek van anderen eens.
    Je hebt voornamelijk te maken met bedrijven en studenten, studenten hebben vaak via een eigen schoolportal toegang tot stage-adressen die ook meteen door de studie zijn goedgekeurd. Die gaan bijna niet op zoek naar andere mogelijkheden om aan adressen te komen..


    Daarnaast heb je bedrijven, die werken maar al te graag samen met de scholen of zorgen dat ze aangesloten zijn bij Ecabo. Ook die gaan niet zomaar een andere site gebruiken om kenbaar te maken dat ze stageplaatsen hebben. Dat is namelijk weer een extra plaats die ze moeten gaan onderhouden en is vaak niet de tijd voor.


    Je site ziet er mooi uit, maar voor de Nederlandse markt momenteel niet interessant. Wat je wel kan doen is het versimpelen van buitenlandse stages.

  • Wel zijn er in Nederland en ik denk ook in België een groep lichamelijk beperkte die toch een studie doen maar die hiervoor ook een stage moeten hebben. Hiervoor worden ze niet altijd ondersteund door de school en ook niet ieder bedrijf wil deze mensen hebben. Deze mensen moeten dus in hun eigen netwerk opzoek hiervoor zou deze website een uitkomst zijn.

  • Bedankt voor jullie berichten.
    Ik heb de website gemaakt, omdat ik van de tussenpersoon af wilde. Je hebt inderdaad op sommige scholen al platformen waar stages op staan, maar die worden dan meestal door school zelf beheert (zo zat het bij mijn school/studie, maar dit platform bestaat niet meer).
    Op mijn platform zijn er maar twee partijen, de student en het bedrijf. Dat is volgens mij het aantrekkelijke van mijn platform, voor zowel student als bedrijf. En daarnaast is het compleet gratis.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!