disk_total_space & disk_free_space alternatieven

  • Omdat ik op een shared server zit krijg ik dus het totaal van de server terug en niet van mijn deel.

    Hum. Is dat niet een beetje apart? Heb je ook een gedeelde sessie-directory? :)


    Als je buiten je eigen webdir kunt schrijven zou ik daar een directory aanmaken waar je je sessies naartoe schrijft (instellen met session_save_path()).


    Security laat nog al eens te wensen over op shared servers.


    ik zit bij pcextreme die draaien zover ik weet op een eigen systeem (wscp).

    Misschien heeft deze een API waarmee je account-gegevens kunt opvragen? Het is waarschijnlijk nogal een optelsom (meer dan diskruimte van web alleen, maar ook database, mail et cetera).

  • Allereerst sorry voor mijn late reactie.
    Als ik sessoim_save_path opvraag krijg ik "/var/lib/php5/sessions" terug. Als ik die probeer te bereiken krijg ik "Permission denied" dus dat lijkt wel snor. Maar weet niet of er meer een mogelijkheid is dat verder te testen.



    Nee, ik heb contact opgenomen met pcextreme. Die hebben hier geen antwoord op.

    Hun statement is duidelijk dat ze geen scripting ondersteuning geven.

  • Als ik die probeer te bereiken krijg ik "Permission denied" dus dat lijkt wel snor. Maar weet niet of er meer een mogelijkheid is dat verder te testen.

    Je bedoelt via FTP? Probeer het eens via een PHP-script ^^.

  • Desalniettemin: vergeet niet je output te escapen :). Wie weet wat men in sessies stopt.


    Jouw script leest alleen de bestand(snam)en uit, niet de inhoud. Daar kun je dus moeilijk uit afleiden of sessies van andere sites in de (een mogelijk gezamenlijke) sessie-directory staan opgeslagen.

  • Klopt, maar om te checken of dat je überhaupt bij de bestanden kan is dit een goede optie.


    anders zou ik een foreach kunnen gebruiken om verder te kijken.


    Maar ontopic. Heb je enig idee hoe of welke andere manier er bestaat voor de disk_total_space en disk_free_space ?

  • Je zou dit kunnen benaderen door een optelsom te maken van wat je hebt (web, mail, db)? En dit uit te zetten tegen de ruimte die je tot je beschikking hebt volgens je account? Mogelijk nemen andere zaken ook ruimte in.


    Je zou aan jouw host kunnen vragen hoe zij dit bepalen. Misschien heeft iedereen een aparte user waar je iets uit af kunt leiden of wellicht via quotas?


    Waarvoor is een indicatie van het gebruik uberhaupt nodig/interessant?

  • Stats, eigenlijk enige reden. Wil een mooi dashboard bouwen met meerdere elementen op de startpagina. Waarin wat statistieken staan over de website.
    Denk dat ik, als er geen makkelijk manier is, maar erbij vermeld dat op shared servers gegevens niet kloppen.


    Bedankt voor het mee denken.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!