Domotica in huis

  • Hallo,


    Ik heb al redelijk wat toestellen die automatisch werken in huis. Die dingen doen als ik weg ga of thuis kom. Die commando's uitvoeren bij een bepaald iets. De meeste commando's laat ik uitvoeren met IFTTT.


    Graag wil ik nog een stap verdergaan. Sommige toestellen hebben wel een app om het toestel te gebruiken. Maar die werken enkel binnen het netwerk. Nu ben ik op zoek naar een manier om de commando's van die apps te kunnen uitlezen om die in IFTTT te kunnen gebruiken. Of met een andere tool.


    Weet er iemand hoe ik die commando's kan uitlezen? (Bijvoorbeeld: aan/uit/luider/stiller/...) om die later zelf te kunnen gebruiken?


    Volgende toestellen wil ik automatisch laten werken:
    - onkyo surround
    - oudere smartplug (nieuwere zijn bereikbaar buitenshuis, enkele oude niet. Enkel via binnennetwerk)
    - orbweb op de vaste pc.



    Kan ik op één of andere manier de commando's vinden? Zou ze graag willen gebruiken om meer te automatiseren

  • om even terug te keren op mijn vragen. Het uitlezen van Onkyo surround lukt, door scripts die ik gevonden heb op het internet.
    Orweb zit beweging in, maar nog niet volledig.


    Momenteel zit ik dus nog met een smartplug probleem.
    De smartplug is "maginon smart plug sp-1e" van merk en model.


    Deze is van de Aldi geweest, momenteel kan ik die enkel bedienen met de app, heeft er iemand een idee hoe ik de commando's kan onderscheppen die van de app naar het toestel gaan en omgekeerd? Of iemand een idee hoe ik dat kan doen?
    Ik heb al geprobeerd om de app te openen (de ipa file) en deze uit te lezen, maar ik ben er helaas nog niet verder mee.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!