Spotify Bug

  • Er is onlangs iets aan het licht gekomen op het forum van Spotify. Enkele gebruikers hebben ontdekt dat Spotify de SSD's aan het kapot maken zijn. Blijkbaar schrijft Spotify elk uur gemiddeld 10GB op je SSD. Zels al is het programma niet geopend, gaat het toch deels schrijven. Je schijf geraakt er niet door vol want het wordt ook steeds gewist. Dit komt door een databasebestand Mercury.db. Er zijn handmatige oplossingen maar het spreekt voor zich dat ze de bug moeten oplossen.....


    Een SSD heeft maar een bepaald aantal schrijfcapaciteit. Bij de SSD is dit gemiddeld 2 petabyte. Na dit kan het zijn dat schrijven/opstarten van Windows onmogelijk tot heel moeilijk wordt.

    Het probleem bestaat al sinds half juni 2016. Spijtig dat ze er nog niets aan gedaan hebben. Momenteel gaan de SSD's rapper stuk door hun. Spotify zelf geeft geen reactie. Maar sommige forumgebruikers zeggen dat de laatste nieuwe versie (1.0.42) het probleem oplost. maar dit is niet bevestigd.



    Ik heb dan maar direct Spotify verwijderd van mij computer. Eens er een officieel nieuwsbericht is dat dit zou opgelost zijn zal ik dit misschien terug installeren. Intussen heb ik genoeg alternatieven.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Volgens mij werden SSD's ook steeds slimmer in die zin dat schrijfacties over alle beschikbare fysieke ruimte worden verspreid wat er voor zorgt dat alle ruimte "gelijkmatiger" beschreven wordt wat op zijn beurt weer kan zorgen voor een langere levensduur. Maar goed, als je een wat oudere SSD hebt gaat die vlieger wellicht niet op. Daarnaast, als wat hierboven gesuggereerd wordt klopt, lijkt het mij niet de bedoeling dat een idle programma zoveel herrie maakt :).


    Na dit kan het zijn dat schrijven/opstarten van Windows onmogelijk tot heel moeilijk wordt.

    Ik hoop dat iedereen ondertussen wel geleerd heeft om applicatie-data niet op de systeemschijf te zetten :p.

  • Volgens mij werden SSD's ook steeds slimmer in die zin dat schrijfacties over alle beschikbare fysieke ruimte worden verspreid wat er voor zorgt dat alle ruimte "gelijkmatiger" beschreven wordt wat op zijn beurt weer kan zorgen voor een langere levensduur. Maar goed, als je een wat oudere SSD hebt gaat die vlieger wellicht niet op. Daarnaast, als wat hierboven gesuggereerd wordt klopt, lijkt het mij niet de bedoeling dat een idle programma zoveel herrie maakt :).


    Ik hoop dat iedereen ondertussen wel geleerd heeft om applicatie-data niet op de systeemschijf te zetten :p.

    als iets iets installeert op een andere schijf dan je systeeschijf staat er nog steeds data van het programma op je systeemschijf. Dat kan je nooit 100% vermijden. Maar ik vermoed dat juist dat bestand wel op die andere schijf zou staan.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!