Meer mobiel dataverkeer dan vast internet

  • De laatste tijd zit iedereen meer en meer met zijn smartphone of tablet op het internet. Statcounter heeft in de maand oktober een piek gehad van 51,3 % wereldwijd internet verkeer via een mobiel toestel. Dit is de eerste keer dat het zoveel is. Statcounter liet wel weten dat dit ook wel scheelt per land. Helaas zijn we in België nog geen grootverbruikers via mobiel netwerk. België telt maar voor 22,86% aan mobiel verkeer. India is het zelfs meer dan 75% die surft via mobiel.


    Uiteraard kunnen deze statistieken nooit 100% kloppen. Dit omdat statcounter niet op elke website staat. Tevens tellen zijn de bezoekers, niet de data die gebruikt wordt. bijvoorbeeld gaat statcounter de Youtube video's niet meetellen in data.


    In theorie bekijken we dus meer en meer iets via mobiel of tablet. Het is daarom niet direct meer dataverbruik, maar juist meer bezoekers.


    Ik gebruik alvast mijn tablet heel veel voor iets op te zoeken of s'avonds bij de tv op te surfen. Mijn PC gebruik ik steeds minder en minder. Maar ik zou toch niet zonder kunnen. Mijn grootste verbruik is nog steeds de Netflix series bekijken :D

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!