Windows oplichters meer kans bij Jongeren

  • Microsoft heeft een organisatie die onderzoek doet naar Windows oplichters gesponsord. De organisatie ondervroeg 1000 mensen. De berichtjes die als reclame op poppen dat er iets mis is met je pc is voor de meeste mensen gewoon irritant. Helaas trappen er ook nog veel mensen in en maken geld over. De meeste oplichtingspraktijken vinden plaats via de telefoon. De oplichter in kwestie belt dan als zijnde medewerker van Microsoft die beweert dat er iets mis is met je apparaat en dan een duren oplossing aansmeert.


    Uit onderzoek blijkt dat mensen tussen de 25 en 34 jaar drie keer zoveel slachtoffer is geworden van oplichting ten opzichte van de ouderen tussen 55 en 64 jaar. Ook blijkt dat de helft van de jongeren tussen de 18 en 24 in de truc is getrapt.


    Ben jij wel eens in zo'n truc getrapt?


    (bron)

  • De laatste keer dat ik werd gebeld is denk ik een maand of drie geleden, maar dan ook gelijk drie keer op één dag. Tegenwoordig ga ik gewoon helemaal mee in hun verhaal, was benieuwd wat voor onzin ze uitkramen. En wanneer ik het zat ben, doe ik een poging om ze schuldgevoel aan te praten. Maar dat werkt nog niet goed, zijn gewoon trieste mensen zonder gevoel :P


    Ik ben vooral benieuwd wat voor soort mensen erin trappen. Opleiding/technische achtergrond enzo, ik hoop toch niet dat iemand van hier op ICTS erin is getrapt (?)

  • Een keer zelf gebeld en een keer toen ik bij een kennis van mij een laptop aan het nakijken was. Ik vind het wel grappig en ga er serieus op in (zonder handelingen uiteraard). Gewoon de tijd verspillen van de kansloze mensen die denken dat ze je hebben, is toch heerlijk je haalt je lol er wel uit met vriend/familie & kennissen.


    Spijtig dat veel mensen hier nog steeds in trappen..

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!