Google kondigt Pixel en Pixel XL aan

  • 2001253195.jpeg
    Gisteravond heeft Google de Pixel en de Pixel XL aangekondigd. De Pixel betekent het einde voor de Nexus-toestellen. Google wil een frisse start maken met de Pixel waarbij het concept van de telefoon ook echt anders is dan die van de Nexus. Google introduceerde de Pixel en de Pixel XL, met schermen van 5 en 5,5 inch. De Pixel XL heeft tevens een langere batterijduur. Volgens Google zouden beide toestellen in 15 minuten zoveel moeten zijn opgeladen, dat ze weer 7 uur lang gebruikt kunnen worden. Bij levering krijgt de koper ook een speciale adapter waarmee data van onder andere de iPhone overgezet kan worden naar de nieuwe Pixel.


    Klinkt allemaal leuk, maar aan deze extra opties zit ook een extra prijsje: de Pixel kost 759 euro en de XL kost 899 euro. Toen ik vanochtend over deze telefoon las, was ik meteen erg enthousiast. Toen ik een kijkje nam naar de prijzen schrok ik, en werd dit toestel ook meteen afgeschreven van mijn Sinterklaas verlanglijstje. Persoonlijk vond ik Android (en dus ook Google) toestellen de beste toestellen op de markt: Performance maar toch een niet al te hoge prijs. Met deze telefoon Neigt Google heel erg naar Apple-prijzen, erg jammer naar mijn mening.


    De Pixel heeft wel wat leuke toevoegingen, maar voor een nieuw model van 759 euro vind ik de specificaties dan toch erg tegenvallen. Zelf heb ik een Galaxy S5 Neo, een toestel dat al ruim een jaar ouder is dan de Pixel en minder dan de helft kostte. Als ik mijn huidige toestel vergelijk met de Pixel, zie ik maar één enorm verschil: de prijs. Wat mij betreft heeft Google de plank volledig misgeslagen door de Pixel zo prijzig te maken.


    Bron: https://tweakers.net/reviews/4…s-wel-iphone-prijzen.html

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!