[ICTS] verbetering weergave code

  • SyntaxHighlighter ziet er beter uit 11

    1. Eens (7) 64%
    2. Oneens (0) 0%
    3. Geen mening (4) 36%

    Goedemiddag,


    Al een tijdje stoor ik me er behoorlijk aan hoe soms de code opmaak door de editor wordt veranderd. Tabs die ineens verdwijnen wat de code bijna onleesbaar maakt en dus vervelend is om te beantwoorden op dat moment.


    Zelf maak ik gebruik van SyntaxHighlighter, dit is een ideaal stukje programmering wat de code leesbaar maakt en tabs ook daadwerkelijk behoudt. Is het geen idee om de code blok van Icts hierop te maken, dat zal in mijn mening toch wat nettere code blokken geven.


    p.s. dit is geen aanval naar het team van icts, slechts een verbetering voor weergaven.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Noem me een autist maar ik zie graag de standaard dreamweaver kleuren terug in een editor.
    Dat is bij de huidig iets beter dan bij SyntaxHighlighter. Dus als dat verwerkt kan worden ben ik tevreden. Maar voor behoud van opmaak ben ik altijd.

    Ben ik inderdaad met je eens, dat ziet er toch iets beter uit dan de SyntaxHighlighter. Je kan de kleuren hiervan altijd aanpassen in hun CSS bestanden die erbij geleverd worden. Je zit dus niet vast aan een opmaak die ze ooit gedaan hebben, in de shCore.css zie ik bijvoorbeeld de verschillende kleurcodes voor verschillende elementen.

  • @MOnkNL Met SyntaxHighlighter ben je gewoon instaat om theme's te gebruiken, dus de Dreamweaver kleuren zijn geen enkel probleem.


    Ik kopieer wanneer de code erg lang en slecht te zien is gewoon naar mn eigen text-editor voer een format-code actie uit en alles staat goed en in PSR-2+, ik zie dus niet echt de meerwaarden hiervan.

  • @MOnkNL Met SyntaxHighlighter ben je gewoon instaat om theme's te gebruiken, dus de Dreamweaver kleuren zijn geen enkel probleem.


    Ik kopieer wanneer de code erg lang en slecht te zien is gewoon naar mn eigen text-editor voer een format-code actie uit en alles staat goed en in PSR-2+, ik zie dus niet echt de meerwaarden hiervan.


    Dat weet jij maar vele andere weten dit niet, ik stoor me er behoorlijk aan hoe de editor er soms uitziet. De code is onleesbaar en dat kan (zeg niet dat het zo is) resulteren in antwoordloze onderwerpen omdat men niet de zin/tijd heeft een code uit te moeten pluizen zodat het leesbaar is.


    Neem als voorbeeld de reactie van @MOnkNL op het volgende onderwerp, dit is gewoon vervelend/irritant om te lezen.

  • Dit heeft meer te maken met de pagina breedte denk ik, 2 sidebars zijn gewoon niet handig. De kleuren stoor ik me niet echt aan.


    Mis ik iets over kleuren ? De huidige kleuren zijn perfect die zouden overgenomen moeten worden. Pagina breedte weet ik niet eerlijk gezegd ben geen front-end ontwikkelaar. Wel is het tijdens het opmaken van een onderwerp netter/leesbaar dan wanneer je hem post dus mogelijk dat hier dan iets fout gaat?


    Hoe dan ook blijft het vervelend om te lezen als de code bijna kaarsrecht links hangt.

  • Dit heeft meer te maken met de pagina breedte denk ik, 2 sidebars zijn gewoon niet handig. De kleuren stoor ik me niet echt aan.

    Het is inderdaad soms smal, zoals op mijn laptop...
    Maar vanaf dat je een groter scherm hebt stoort dit niet meer (mijn vaste pc)


    Maar ik denk persoonlijk dat het handig zou zijn moest er een knop zijn om de code te kunnen openen in een in een extra popup in de website. Maar die dan de hele ruimte inneemt (bovenop icts bv). Dan zal het persoonlijk makkelijker zijn om te helpen oplossen.

    @MOnkNL Met SyntaxHighlighter ben je gewoon instaat om theme's te gebruiken, dus de Dreamweaver kleuren zijn geen enkel probleem.


    Ik kopieer wanneer de code erg lang en slecht te zien is gewoon naar mn eigen text-editor voer een format-code actie uit en alles staat goed en in PSR-2+, ik zie dus niet echt de meerwaarden hiervan.

    ik kopier dit ook praktisch altijd in mijn editor haha!

  • Als de kleuren over genomen kunnen worden van dreamweaver ben ik voor.


    @WHMCSAddons klopt heb in me eigen code keurig tabs toegevoegd je ziet alleen nu op huidige er weinig van terug. Misschien een optie om code ook op lightbox achtige manier eruit te kunnen laten komen zodat je geen last hebt van de beperking in breedte.

  • @Aaron
    Is er al iets bekend of dit probleem opgepakt zou kunnen worden met eventueel de nieuwe syntaxhighlighter?


    @MOnkNL
    Klopt dat heb ik ook een aantal keren gehad, als je even snel iemand wil helpen met een probleem onleesbare tekens resulteren in een onbeantwoorde vraag. Niet iedereen is zo, maar denk wel dat hier rekening mee gehouden moet worden voor de overige leden.

  • @Aaron
    Is er al iets bekend of dit probleem opgepakt zou kunnen worden met eventueel de nieuwe syntaxhighlighter?


    @MOnkNL
    Klopt dat heb ik ook een aantal keren gehad, als je even snel iemand wil helpen met een probleem onleesbare tekens resulteren in een onbeantwoorde vraag. Niet iedereen is zo, maar denk wel dat hier rekening mee gehouden moet worden voor de overige leden.

    we zijn de mogelijkheden aan het bekijken. Alsook aan het zoeken of dit misschien al bestaat (soortgelijks). Indien we dit al vinden als plugin kunnen we die eventueel aanpassen en installeren.


    Ik zoek hier zoiezo naar en hou jullie op de hoogte!

  • Het voornaamste struikelblok bij weergave van code is wat mij betreft het verprutsen van enige inspring en het wrappen van coderegels. Ik draag zorg voor het aanleveren van nette code maar deze site helpt deze sebiet na opslaan of wijzigen om zeep (mijn inspring gaat op een of andere manier verloren, alsof meerdere spaties (ik gebruik geen tabs) worden getrimd naar één spatie).


    Laat code in codeblokken gewoon met rust en druk deze exact af zoals deze worden aangeleverd. Bijvoorbeeld met een horizontale overflow mocht er te weinig ruimte zijn (dit om wrapping te voorkomen wat m.i. de leesbaarheid belemmert).


    Persoonlijk heb ik een hekel aan (het concept van) "slimme forums" die dingen proberen te verbeteren (lees: proberen recht te buigen wat krom is). Deze aanpassingen zijn vaak geen verbeteringen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!