• Het voordeel van Phonegab is dat je met JavaScript, HTML en plug-ins een mobiele applicatie kan ontwikkelen die ondersteuning biedt voor meerdere platformen. Over het algemeen zijn deze wel iets trager dan een native applicatie (ik merkte dat vooral bij het aanspreken van de camera).


    Ik heb zelf Cordova gebruikt (over algemeen hetzelfde http://phonegap.com/blog/2012/…what-e2-80-99s-in-a-name/). En dit via een plug-in in Visual Studio gebruikt om te ontwikkelen.


    Door de vele plug-ins kan je de hardware aanspreken en miste ik voor de applicatie die ik ontwikkelde niets.

  • Phonegap is opzich een prima tool voor standaard applicaties.


    Ikzelf loop alleen heel snel tegen software => hardware beperkingen aan op het moment dat ik op C++ niveau wil programmeren.


    Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een C++ datalaag en de UI gewoon native programmeren

  • We zijn nog maar net begonnen met ons onderzoek. Alleen nog bronnen bij elkaar gezocht, maar nog niet grondig doorgelezen.


    We willen vooral weten wat er tegenvalt bij PhoneGap. Dus @Luc, fijn dat je aangeeft dat het wellicht trager kan zijn. Dan kunnen wij dat verder onderzoeken.


    @M.Beers die software/hardware beperkingen kunnen niet opgelost worden dmv bepaalde plugins? Ik heb een beetje rond gekeken, er zijn er een hoop.

  • @ThomasBlom Cordova/Phonegap werkt met device gebaseerde packages... In een plugin zul je dus vóór elk device een stuk native code tegenkomen (./src/ios, ./src/android etc.). Kortom de plugin ontwikkelaars zijn nogsteeds native code aan het schrijven voor een x-aantal devices.


    Cordova/Phonegap werkt daarom prima voor normale apps maar als je echt low-level om veel performance te winnen is het gewoon geen ideale tool

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!