HP blokkeert inktpatronen

  • inktberg.jpg


    HP, bekend van de printers, heeft nu toegegeven dat ze de software in verschillende van hun printers recent hebben geupdated om zo niet-originele inkt cartridges te blokkeren.


    Zeer veel gebruikers van "witte merken" inkt kunnen deze nu dus niet langer gebruiken.
    Hierdoor breekt een storm van protest uit, wat ergens wel te begrijpen is.


    Inktpatronen van witte merken zijn regelmatig meer dan 10% goedkoper.
    Voor een patroon van 50ml betaal je bij HP al snel 30 euro, wat enorm veel is.


    HP zegt dit te doen omwille van de bescherming van innovaties en intellectueel eigendom.


    Heb jij net als mij ook zoveel inkt liggen van een wit merk?
    Voor mij zou dit een ramp zijn, heb meteen zeer veel inkt ineens gekocht omdat dit veel goedkoper was.
    Gelukkig heb ik geen HP.


    En jij? Terug naar pen en papier?

  • Vind het op zich niet zo raar dat ze het doen, hun moeten toch ergens aan verdienen en aan de printers zelf verdienen ze niks.
    Maar goed, ben geen HP fan.


    Heb zelf toen ook eens voor me canon goedkopere gekocht maar was geen succes, printen paar keer en daarna was de kop naar de ships, inkt door gelopen.
    Stond ook op de site dat er schoonmaak setjes te koop waren voor de canon wat ik al vreemd vond want canon zelf verkoopt ze niet eens.
    Dus voor mij geen goedkope setjes meer, dan maar paar euro meer en weet ik zeker dat het goed werkt.

  • 50ml voor 30 euro duur?
    Probeer dan eens Canon, laatst 15ml kleur en 15ml zwart gehaald en was 50€ kwijt.


    Online wel goedkoper natuurlijk (Nog zeker wel tegen de 40 aan), maar was ze snel nodig dus in de winkel gehaald.


    Vind het overigens wel slecht dat dit door een update niet meer kan.
    Maar als het software matig is word het wel weer opgelost dmv tooltjes.

  • Vind het vooral irritant heb zelf een brother printer die dit ook alleen brother cartridges aanneemt. Verkoop dan net als Apple licenties waarbij andere bedrijven ook cartridges voor jouw printer kunnen maken.


    Ik vergelijk het maar met mijn nespresso apparaat, leuk een aardig dat ik het apparaat van nespresso heb maar als ik alleen maar nespresso cups erin mag doen koop ik wel een alternatief apparaat, dus ben erg benieuwd of ze dit kunnen maken maar zal vast ergens in de terms and conditions hebben gestaan. Maar expliciet benoemen lijkt mij een eerlijke handelswijze.

  • Het is vaak goedkoper om een nieuwe printer te kopen dan om steeds nieuwe cartridges te kopen (als je tenminste een niet al te speciale printer hebt gekocht). Wij hebben destijds een Epson gekocht van duurdere kwaliteit en hiervan zijn de cartridges goedkoper dan van een printer van 30 euro, want daar moeten ze winst zien te halen uit cartridges. Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn dat HP het nu in een update ineens blokkeert, ze draaien het later wel weer terug maar is niet de eerste keer dat dit tijdens een update gebeurt.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!