Apple's monsterboete

  • De Europese Commissie heeft besloten dat de Ierse fiscus 13 miljard euro van het technologiebedrijf (Apple) moet terugvorderen. Volgens hun heeft Apple jarenlang geprofiteerd van de ongeoorloofde staatsteun van ierland. Ze moesten daardoor minder betalen dan andere bedrijven?


    Zelf begrijpen ze niets van de beslissing bij Apple. Zelf beweren ze dat ze nooit om belastingvoordelen hebben gevraagd.
    Ierland en Apple gaan beide in beroep. Want Ierland wordt gedwongen om vele miljarden aan achterstallige' belastingen te vorderen van Apple.


    Door dit nieuws is Apple direct 0.8 % gezakt in aandelen


    Ik vindt dat iedereen gelijk moet zijn voor de wet, aangezien ze minder moesten betalen, moet dit rechtgetrokken worden. (mijn mening uiteraard)
    Bron: http://datanews.knack.be/ict/n…rticle-normal-746629.html

  • Is dit (gehele bedrag) trouwens wel een boete? Was het niet voor het grootste deel achterstallige belasting die (alsnog) betaald moest worden, mogelijk met interest, en mogelijk nog met een toeslag (en die toeslag kun je dan wellicht zien als boete)?
    Typisch gevalletje oneerlijke concurrentie op macroschaal, net als StarBucks.


    Gelukkig zijn er twee zekerheden in het leven :).

  • Is dit (gehele bedrag) trouwens wel een boete? Was het niet voor het grootste deel achterstallige belasting die (alsnog) betaald moest worden, mogelijk met interest, en mogelijk nog met een toeslag (en die toeslag kun je dan wellicht zien als boete)?
    Typisch gevalletje oneerlijke concurrentie op macroschaal, net als StarBucks.


    Gelukkig zijn er twee zekerheden in het leven :).

    ik had dit bericht geschreven, maar met uitgestelde publicatie. Intussen is er inderdaad wel gebleken dat het deels de boete is en deels achterstallige betaling. Bedankt om mij te corrigeren!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!