Klikken op alles

  • Wist je dat de helft van de computergebruikers zomaar op links klikt zonder maar te weten wat er achter zou zitten?
    Links van onbekenden of van ongewenste reclame....



    Onlangs hebben ze op FAU's Computer Science faculteit tests gedaan waaruit bleek dat 56 % van de e-mailgebruikers en 40 % van Facebook gebruiker zomaar op een link klikt die hun werden toegestuurd door onbekenden. Meeste reden is door nieuwsgierigheid. Maar de meenste van hun (78 %) waren bewust dat dit een virus kon zijn.


    Klik jij wel eens op een onbekende link? Ikzelf probeer dit te vermijden. Heb ooit 1 keer een groot probleem gehad en dit wil ik gene 2de keer.



    Bron:http://datanews.knack.be/ict/n…rticle-normal-747153.html

  • Heb nooit problemen gehad op een linux systeem. Ook nooit anti-virus op linux geinstalleerd, die zijn er eigenlijk ook niet. Naja die zijn er wel voor servers, die andere windows systemen proberen te beschermen.


    "Antivirus software isn’t entirely useless on Linux. If you are running a Linux-based file server or mail server, you will probably want to use antivirus software. If you don’t, infected Windows computers may upload infected files to your Linux machine, allowing it to infect other Windows systems."


    De reden dat bij windows virussen wel heel erg bekend zijn is om de veiligheidslekken maar ook omdat windows systemen de meeste gebruikers heeft die makkelijk te infecteren zijn.


    Ik vermijd vreemde links klikken niet en maak me er ook geen zorgen over. Met gezond verstand weet ik wel wat goed is en wat niet. Als ik een iphone kan winnen door op eendjes te schieten, tja dan weet je al hoelaat het is.

  • Ook nooit anti-virus op linux geinstalleerd, die zijn er eigenlijk ook niet.

    Geen virussen, of geen anti-virus? Anyhoo, linux heeft rootkits en andere ongein :p. Hangt er een draadje aan (of zit je draadloos verbonden) dan ben je potentieel kwetsbaar. Simple as.

    De reden dat bij windows virussen wel heel erg bekend zijn is om de veiligheidslekken maar ook omdat windows systemen de meeste gebruikers heeft die makkelijk te infecteren zijn.

    Deze groep gebruikers is niet zozeer makkelijk(er) te infecteren, maar deze groep is vanwege de omvang gewoon veel interessanter om aan te vallen omdat dit een veel groter doelwit is waar je op kunt schieten.


    Dit hoeft niet per definitie iets te maken te hebben met hoe robuust een systeem van zichzelf is maar is simpelweg een kwestie van marktaandeel. Zou jij als hacker specifiek je pijlen richten op een systeem dat niet waterdicht is maar waarvan je weet dat deze wereldwijd maar door een handjevol mensen wordt gebruikt?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!