[CHECK] Nieuwe linkbuilding tool

  • Hallo! Voor wie mij niet kent: zie: "Even voorstellen..."


    Ik ben zelf een tijdje bezig met het linkbuilding. Echter liep ik ertegenaan dat veel webmasters hun links naar mijn site verwijderden en je dit niet allemaal handmatig kunt controleren. Ik heb daarom een tool gemaakt waarmee ik dit kan bijhouden. Omdat het ook voor anderen handig kan zijn heb ik dit openbaar gemaakt.



    Op http://backlinkschecken.nl kun je een account maken en vervolgens aangeven welke sites in de gaten gehouden moeten worden. Je krijgt een melding als een link naar je site verwijderd wordt. Dit is uiteraard gratis want de insteek is om anderen hiermee te helpen.



    Ik ben benieuwd naar wat jullie van het idee vinden en van de front + back-end. Graag ontvang ik jullie feedback :)



    Groeten,
    Joris

  • Leuk idee, kan wel eens handig zijn.
    De front-end is basis bootstrap, niet heel bijzonder. Er zijn zat (gratis) templates die er beter uit zien. Ik koop zelf meestal templates op themeforest.net (kopen, dus niet gratis. Maar er zijn nog zat plekken waar gratis templates te downloaden zijn).
    Wat ik ook opmerkte was je URL, je gebruikt hier Nederlandse en Engelse woorden in (.nl/contacten/create), kies één taal.

  • Bedankt voor de feedback, daar gaat aan gewerkt worden :)


    Hoe het onder de motorkap werkt: op dit moment wordt er inderdaad vanaf een vast IP gecrawld. M.b.t. omzeilen heb je een interessant punt. Dit ga ik meenemen in de veranderingen!


    Verder,
    momenteel wordt alles via file_get_contents() gecontroleerd. Niet echt zuinig voor de CPU :P straks wordt alles omgezet naar cUrl en gaat er iets veranderen m.b.t. wanneer de url's worden gecrawld.


    Als jullie hierover adviezen hebben hoor ik het graag! Ik zat er zelf aan te denken om het script 1x per dag bijv. via mijn eigen pc te draaien (op een MAMP omgeving) en dan vanaf mijn PC met de DB op de hosting te connecten en daar de database bijwerken. Dat lijkt me wat relaxter voor de CPU van de hosting. Correct me if I'm wrong!

  • En vervolgens doe je een regexp match ofzo om te zien of de links die aanwezig zouden moeten zijn ook daadwerkelijk aanwezig zijn?


    Maar dat zegt nog steeds niet of de link ook zichtbaar is op de pagina - deze kan immers tussen <!-- html commentaar haken --> staan of <div style="display: none;">verborgen worden</div> :).


    Het aanwezig zijn van de link in de source biedt dus geen absolute garanties dat deze ook zichtbaar / aanklikbaar is.


    Maar misschien is dit een iets te paranoide benadering. Wel denk ik dat het lastig is om dit geautomatiseerd te controleren.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!