error maar alless goed?

  • Hoi k heb een error op me pagina door insert:S


    error:
    Syntax error or access violation: 1064 You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near ''user_id', 'opponent_id', 'amount', 'detail', 'type_log') VALUES ('1' ,'2' ,'123' at line 1


    script:


    wat is fout dan

    Ik sta open voor projecten.
    Ik sta ook tehuur als scripter
    PM voor meer informatie

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Wat was je oplossing?


    Daarnaast: realiseer je je goed dat PDO niet specifiek geschreven is voor welke database dan ook.


    Het gevolg hiervan is dat PDO ook niet op voorhand geconfigureerd is voor (optimaal) gebruik van welke database dan ook. Het is dan ook verstandig om veel zaken expliciet in te stellen bij creatie van het PDO-object.


    Het venijn zit hem bij PDO dus in de staart. Ook al roept/claimt iedereen dat PDO makkelijk te gebruiken is omdat het handjevol klassen elke keer hetzelfde is onafhankelijk welke database je gebruikt (wat voor voordeel dat heeft is mij bijster, want de SQL is meestal database-specifiek), PDO gebruikt per database een aparte driver met database-specifiek gedrag. Dit laatste wil men gemakshalve nog wel eens vergeten of weet dit simpelweg niet.


    Voordat je bekend bent met alle/de meeste details van de MySQL-driver ben je wel een paar weken verder.


    Net onder het wateroppervlak regelt de driver een heleboel zaken waar je geen erg in hebt of die mogelijk niet zouden werken zoals je normaal zou verwachten. Dit kan resulteren in onverklaarbaar gedrag wat bijna altijd prima te herleiden valt naar (het ontbreken van) driver-configuratie.


    Zorg dus dat je je hier vertrouwd mee maakt, of, als je toch enkel een MySQL-database gebruikt , overweeg dan het gebruik van MySQLi.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!