VPS - toegang tot bestand geweigerd

  • Beste,


    ik heb hier een VPS (LAMP VPS (Apache)) waarom ik een bot heb staan (NodeJS), nu ben ik sinds kort bezig met het toevoegen van een blacklist aan deze bot alleen zou ik dan ook de inhoud van de blacklist willen tonen op een website die ook op diezelfde VPS staat.


    Wat mijn probleem nu is, is dat de NodeJS app in /root/plug-bot/ staat en de website in /var/www/plugBlacklist en is het dus niet echt mogelijk om toegang hiertoe te krijgen.


    Wat heb ik geprobeerd:
    Ik heb geprobeerd om een softlink te maken naar de blacklist (een JSON bestand) in de map waar de bot staat. Dit werkt gewoon, maar via dit kan ik helaas geen toegang krijgen tot het bestand (heb de softlink chmod 755 gegeven, omdat dit niet wou werken heb ik vervolgens geprobeerd het bestand in de softlink zelf chmod 755 gegeven, wat ook niet wou werken. Vervolgens heb ik geprobeerd om het oorspronkelijke bestand / map chmod 755 te geven, maar ook dit werkt niet.. Ik blijk de melding 'Fobidden' zien.


    Wat ik ook nog geprobeerd heb is de eigenaar veranderd naar www-data maar dit bleek ook niet te werken.


    Heeft iemand hier enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?



    Alvast bedankt,
    Met vriendelijke groeten

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Misschien moet je (los van rechten zodat je toegang hebt tot de bestanden) ergens expliciet in de configuratie van je webserver aangeven dat je toegang mag hebben tot een directory buiten /var/www.


    En als dat niet lukt zou je kunnen overwegen om het bestand weg te schrijven op een plek zodat de website er wel bij kan.


    In beide gevallen denk ik echter dat je via configuratie zult moeten aangeven dat een proces ergens toegang toe mag hebben want het klinkt niet alsof het aan de rechten ligt - de applicatie(s) zullen zichzelf restricties hebben opgelegd op welke plekken zij (van zichzelf, dus niet op grond van rechten) mogen kijken. Dit is althans mijn vermoeden.

  • @Webmediaede de bestandsrechten van de softlink kan ik via de FTP niet wijzigen naar 755

    Code
    Could not change perms on blacklist: No such file or directory


    En aan de bestanden op de server zelf kan ik niet verder dan /var/www binnen de FTP.


    @FangorN inderdaad daar zat ik ook al naar te kijken, maar blijkbaar blijken de instellingen die ik gebruik niet te werken :/


    In Apache config:

    Code
    <Directory /root/plug-bots/blacklist/>
    	Options Indexes FollowSymLinks
    	AllowOverride None
    	Require all granted
    </Directory>

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!