Microsoft compenseerd Onedrive gebruikers

  • Een tijd terug kondigde Microsoft aan de 15 GB gratis cloudopslag terug te brengen naar 5 GB gratis opslag. Ook zou het abonnement voor onbeperkte ruimte verdwijnen omdat er mensen waren met 75 TB aan opslag. Al gauw kwamen er vele reacties van gebruikers die de gratis dienst gebruikte dat ze teleurgesteld waren. Microsoft kwam toen met een website waar je je kon intekenen dan zou je 15 GB gratis opslag blijven bestaan.


    Wanneer je nu gaat checken hoeveel ruimte je precies hebt zal het je waarschijnlijk al opgevallen zijn dat Microsoft je opslag heeft teruggeschroefd naar 5 GB. Er staat nu nog 10 GB extra opslag bij deze is tot 28 juli van dit jaar geldig daarna zal deze verdwijnen.


    Nieuw abonnement
    Wanneer je je OneDrive wilt upgrade kun je niet meer kiezen voor een abonnement van 100 of 200 GB hiervoor is een nieuw abonnement van 50 GB in de plaats gekomen. Wanneer je een Office 365 abonnement neemt heb je een maximale opslag van 1 TB. Het bedrijf meld dat wanneer je nog een lopend abonnement hebt bij OneDrive ervoor jou niks wijzigt.


    Compensatie
    Wanneer je als gratis gebruiker meer dan 5 GB op je Ondrive hebt staan zal je 3 maanden van te voren een bericht ontvangen met de wijzigingen ook zal je de aanbieding krijgen om één jaar gratis Office 365 abonnement te nemen met een opslag van 1 TB.


    Wanner je niet ingaat op deze aanbieding en je bestanden laat staan zal je account na 90 dagen om worden gezet in een Alleen lezen account. Vanaf dan kun je nog 7 maanden bij je bestanden daarna zullen ze verwijderd worden.


    Mensen die hebben ingetekend.
    Ik heb mij toen der tijd ingetekend op de website van Microsoft om mijn 15 GB te behouden. Ik kreeg daarom een paar dagen terug het volgende bericht. (zie Bijlage )

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!