Javascript eerste opzet

  • Voor school moet ik iets makkelijks maken voor een eindopdracht. Het moet HTML , CSS en Javascript bevatten. De HTML en CSS heb ik al geschreven maar met de Javascript heb ik wat meer moeite. Is er iemand die kan helpen hiermee?
    Het is iets heel simpels ik moet bepaalde dingen van Javascript erin hebben. Ik ga iets maken waarbij ik een poppetje van Superman kan laten bewegen met de toetsen.


    Hoop dat iemand kan helpen! :thumbup:

  • Het moet HTML , CSS en Javascript bevatten.

    Waarom? Dit soort technieken zijn een middel, geen doel. Als deze "applicatie" interactie heeft door een besturing via toetsen dan kun je waarschijnlijk moeilijk heen om JavaScript, maar dat iets op voorhand "JavaScript zou moeten bevatten" lijkt mij een beetje stug.


    Ik ga iets maken waarbij ik een poppetje van Superman kan laten bewegen met de toetsen.

    Wat je applicatie zou moeten doen kun je opstellen los van techniek. Dit heet ook wel een functioneel ontwerp. Dit is de "klus". Daarna kies je op grond van de klus je gereedschap (technieken zoals JavaScript et cetera).


    Niet andersom :p


    Heb je voor jezelf al uitgedacht hoe je applicatie er uitziet / wat deze zou moeten doen? Interfaces? Scenario's? Of gewoon beschrijvingen in platte tekst?


    Dat Superman moet rondspringen op je scherm vertelt mij niet direct wat er in JavaScript zou moeten gebeuren :).

  • Wat ik zou doen is gewoon een registreer form maken, en gewoon dat formulier interactief maken met js, bijv dat automatisch word gekeurd terwijl je nog aan het typen bent in het formulier. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :) Dit zal je in de praktijk ook echt goed kunnen gebruiken.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!