Computer upgraden zonder toestemming naar Windows 10

  • Door twee updates zijn er de afgelopen dagen veel computer geüpgraded naar Windows 10, zonder de toestemming van de gebruiker. De updates waren voorheen 'optioneel', maar zijn opeens verandert naar 'aanbevolen'. Wanneer de updates worden geïnstalleerd, downloaden deze automatisch ook Windows 10 mee. Dit heeft volgens gebruikers op Reddit tot veel problemen gezorgd. Computers begonnen uit zichzelf de upgrade waardoor waardevolle documenten verloren zijn gegaan. Gebruikers op het forum raden elkaar nu aan op de updates uit te vinken, of Windows update zelfs helemaal uit te zetten.


    Er zijn al eerder per ongeluk 'gedwongen' updates naar Windows 10 geweest. Microsoft gaf toen aan dat het een fout was.


    Bron: http://tweakers.net/nieuws/109…ming-naar-windows-10.html

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Was op een avond op mijn hoofd PC aan het gamen, laptop was in slaapstand...


    ...opeens herstart mijn laptop "Now installing windows 10".


    WHAT THE F@#%.


    Er was inderdaad geen enkele interactie, dit ging volautomatisch. Er werd zelfs niet eens de illusie van een keuze gewekt of geboden in deze.


    En dan een half uur lang dat hypnotiserende pulserende scherm met de geruststellende boodschap "Your files are exactly where you left them" (of wat dan ook). They bloody better well be!


    Laptop was inmiddels op leeftijd, weer enigszins bij de tijd gebracht met een SSD, maar dit beestje is eigenlijk wat te oud voor Win10. Win7 liep nog als een zonnetje.


    Ik ben hier echt helemaal klaar mee eigenlijk.


    Heb nog ff die thread van reddit bekeken met als openingstopic "What do I do now".


    Een van de opties was "If you are done with windows", ga mij hier toch eens in verdiepen want ben dit een beetje zat.

  • @FangorN
    Zover ik weet draait Win10 juist stabieler, had zelf ook een redelijk oude laptop met SSD. Draaide met Win7 eigenlijk niet heel soepel meer en programma's opstarten duurde vrij lang.


    Met Win10 lijkt het allemaal wel een stuk sneller te reageren hier, weet niet hoe jou ervaring hierin is? Neemt niet weg dat het niet netjes is van Microsoft natuurlijk..

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!