• Hallo,


    Ik had graag op mijn website een super eenvoudige chatbot geplaatst. En met eenvoudig bedoel ik dan ook SUPER eenvoudig. Geen AI of zo. Zo simpel dat chatbot eigenlijk niet de juiste benaming is.


    Formuliertje zou er zo uitzien:


    Stel hier uw vraag:................. [knop om te klikken]
    Antwoord: wordt ingevuld na op de knop gedrukt te hebben


    De vraag moet gewoon opgezocht worden in een tekstbestand. Tekstbestand is gewoon een bestand met vragen en antwoorden. Dus bij het klikken op de knop moet het antwoord gewoon opgezocht worden in het tekstbestand.


    Dus ja dit is eigenlijk geen chatbot :D weet echter niet welke naam ik het moet geven. Ik kan op internet geen voorbeeld vinden. Alles wat ik vind gaat veel te ver. Weet iemand waar ik op internet een voorbeeld kan vinden? Mijn kennis is beperkt tot html.....daar gaat dat niet mee lukken natuurlijk.

  • Ik heb geen idee wat je precies bedoeld en wat voor mogelijkheden er in moeten zitten. Als het gewoon echt een complete vraag betreft met antwoord dan is onderstaande iets wat zou kunnen.


  • Luc,


    Dat is exact wat ik zoek! Hartstikke bedankt! Nog 2 vraagjes.


    1. Kan deze code misbruikt worden om mijn website te hacken? Is het veilig om te gebruiken?
    2. Op welke manier pas ik het het best aan zodat hoofdletters geen rol meer spelen.
    - de input converteren naar lower case met javascript?

    Code
    function convert() 
    {
        alert("hi");
        var str ;
        str = document.getElementById("search");
        str.value = (str.value.toLowerCase());
        //get the form id and submit it
        var form = document.getElementById("form1");
        form.submit();
    }
  • Gaat goed. Ondertussen nog wat met de code zitten spelen.


    De chatbot kan nu ook zoeken naar een niet exacte match. Verder kan de gebruiker zelf kennis toevoegen. De array wordt in een bestand opgeslagen. En ik heb de chatbot een uiterlijk gegeven waarbij de emoties van de chatbot duidelijk zichtbaar zijn. Ga als ik tijd heb kijken of ik niet kan werken met een SQL database. Ben ook gebruikersaccounts aan het toevoegen. :D

  • Hallo!
    Ik heb een site waar de bezoekers moeten stemmen op 1 van de twee oplossingen. de stemmen moeten in een database komen. ik heb 5 verschillende problemen met elk 2 oplossingen. Ik moet met DAO'S werken. Iemand die mij kan helpen?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!