• Hallo,


    Voor een school project doe ik samen in een groep van vijf personen onderzoek naar Big Data. Dit is een in eerste instantie een heel vaag begrip, je moet hier je grenzen stellen. Vandaar dat wij ons gaan richten op Big Data in de cloud. Hoe gaat dit in z'n werk in de cloud?


    Om ons te oriënteren zijn wij begonnen met het uitzoeken van de volgende vragen:

    • Wat is big?
    • Wat is data?
    • Wat is data in de context van het onderzoek?
    • Wat is big data?

    Mijn vraag aan jullie is niet om deze vragen één voor één voor mij te beantwoorden, maar of jullie ervaring hebben met Big Data? Hebben jullie hier nuttige bronnen over? Kortom, wat weten jullie hier al van?

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Wat is big?


    Wat is data?

    Deze twee dingen splitsen is zoiets als vragen "wat is rood" en "wat is kapje" terwijl de combinatie van deze elementen toch echt een andere betekenis heeft :s.


    Voor goede definities kun je meestal wel terecht bij WIKI.


    Volgens mij is hetgeen waarvoor big data wordt gebruikt ook zoiets als "het hercombineren van grote hoeveelheden gegevens waar nieuwe informatie/verbanden uit afgeleid kunnen worden die een zekere (strategische) meerwaarde hebben (omdat je hier vervolgens ook voorspellingen mee zou kunnen doen)".


    Als je het mij vraagt is dit net zoiets als (informatie)recycling. Je hebt een heleboel bagger waar je iets waardevols uit probeert te zeven.


    Af en toe wordt de term ook onterecht gebruikt zoals op de WIKI pagina wordt aangehaald.

  • Hoi @FangorN,


    Bedankt voor je antwoord.
    Het klopt dat dit niet specifieke vragen zijn voor het onderzoek, maar big data is een heel groot concept. Om te beginnen vraagt ieder van ons in de groep voor zichzelf af wat wij verstaan onder data en wanneer is iets big? Is 1 TeraByte big, is 1 PetaByte big, of heeft het niet eens iets met hoeveelheid te maken?


    Wikipedia wordt bij ons op school niet geaccepteerd als gezaghebbende bron, alhoewel er wel eens informatie staat waar je iets aan hebt. Wij moeten dus vaak verder zoeken naar authentieke of gezaghebbende bronnen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!