Tonen / Verbergen van menu middels Cookie

  • Hallo,


    Ik ben momenteel bezig om mijn menu in en uit te klappen door middel van javascript.


    Echter wil ik er nu cookies aan toevoegen om deze te onthouden want als ik nu iedere keer naar een nieuwe pagina ga komen de menus terug...


    Ik heb zelf al geprobeerd... Maar ik kom er totaal gewoon niet uit... X(


    Nu is mijn vraag of jullie mij een beetje op weg kan helpen..
    Het gaat om verschillende menus , ik wil ze allemaal apart verbergen of tonen dus niet als je 1 maal klikt dat alle menus weg zijn...


    Ik heb al een standaard scriptje:

    Nu is mijn vraag hoe begin ik er aan om de ids te herkennen en op te slaan in cookies? en hoe lees ik ze uit?
    Heb al verschillende webites bezocht met uitleg maar toch slaag ik er niet in om eruit te komen...


    Bedankt alvast voor de hulp..


    Nick.

    Donate?:
    BTC: 19d7uGYSQ7NL7ecJTYPLt4bzHPDGJN4Khf
    ETH: 0x63E6047D07FDED7231E01A2b08981Dd0F1eaAcD7
    LTC: LYsAf9smphygp57cFm7YP48z3hFwvEXfBC

  • Het is me gelukt om cookies in te bouwen.


    Nu stuit ik op een ander probleem: Mijn pagina's worden opgevraagd met domein.com/index/


    Ik heb gelezen als je de path op / zet dat deze dan op alle scripts werkt..


    Nu werkt het alleen op de pagina's waar ik gedrukt heb op de link om het menu te verbergen... maar zodra ik naar een andere pagina ga zie ik het menu terug.


    Hoe kan ik dit oplossen dat het op iedere pagina kan worden gebruikt zonder dat ik op iedere pagina de menu moet inkliken...


    Donate?:
    BTC: 19d7uGYSQ7NL7ecJTYPLt4bzHPDGJN4Khf
    ETH: 0x63E6047D07FDED7231E01A2b08981Dd0F1eaAcD7
    LTC: LYsAf9smphygp57cFm7YP48z3hFwvEXfBC

    Bewerkt één keer, laatst door Nick_: Duidelijkheid ().

  • Hmm, heb je alleen de beschikking over JavaScript en HTML/CSS? Of ook een scriptingtaal?


    Maak je toevallig gebruik van zoekmachine vriendelijke URL's en/of verschillende directories voor de pagina's? Dan doe je er ook verstandig aan een "path" mee te geven aan je cookie om aan te geven in welke (sub)directories deze geldig is. Het default gedrag van een cookie is (wanneer je geen "path" instelt) dat deze enkel geldig is in de directory waarin je deze creëert. Dat zou mogelijk de oorzaak kunnen zijn dat wanneer je op pagina A een cookie instelt, je het effect hiervan niet ziet op pagina B.


    Als je een cookie op een heel (sub)domein geldig wilt laten zijn stel je het "path" in op "/".


    Indien je de beschikking hebt ook een serverside scriptingtaal zou je ook aan andere oplossingen kunnen gaan denken zoals het opslaan van een menu-configuratie bij een profiel van een gebruiker ofzo, die (op de achtergrond) wordt aangestuurd via AJAX-calls die een database-tabel of een cookie (of iets anders) updaten.

  • Ik werk met vriendelijke urls, domein.com/index/ /contact/ noem maar op, maar alles gebeurd via multivieuws .


    Heb ook php ter beschikking aangezien het om een crimegame gaat. Maar het liefst wil ik het met javascript, maar ajax zou ook een mogelijkheid zijn, alleen heb ik er niet veel verstand van...

    Donate?:
    BTC: 19d7uGYSQ7NL7ecJTYPLt4bzHPDGJN4Khf
    ETH: 0x63E6047D07FDED7231E01A2b08981Dd0F1eaAcD7
    LTC: LYsAf9smphygp57cFm7YP48z3hFwvEXfBC

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!