Betaling ontvangen

  • Beste leden,


    Ik heb mijn eigen kleine zolder webhosting bedrijfje al sinds 2011. Altijd is het goed gegaan kwa betalingen echter is er nu een klant die hosting afgenomen heeft en niet betaald.


    In de algemene voorwaarden staat ook dat er een factuur verstuurd wordt, daarna een eerste en daarna een tweede herrinnering + eventuele kosten voor de afnemer. Mocht het nog niet betaald worden dan naar een incasso bureau + alle bijbehorende kosten die voor de afnemer ten koste is.


    Nu is het zo dat de klant een eerste herrinnering heeft ontvangen. Nadat deze ontvangen is door klant is er slechts 5 minuten later een gegevens aanpassing gedaan naar een niet bestaande adres enkel het email adres klopt nog.


    Het oude adres heb ik gelukkig nog dit doet whmcs gelukkig mailen na een aanpassing.


    Mijn vraag is nu: Hoe kan ik het beste te werk gaan? en neemt een incasso bureau de moeite voor kleine bedragen € 14.47?
    Tevens is het hostingpakket ook suspended!


    Groet,
    Starohosting

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Een belangrijke vraag is of je een contract hebt met de klant en bewijs hebt dat hij iets bij je gekocht heeft.
    Gaat het over bv een stilzwijgende verlenging, is het al iets moeilijker.


    Het is sowieso niet netjes van je klant, normaal moet je dit tijdig opzeggen.


    Je kan voor de 14,47 euro inderdaad een incasso bureau inschakelen, maar dan gaat het waarschijnlijk naar zijn ouders moeten gaan.
    De vraag is of je dit wil doen of niet.
    Meestal wil ik er mijn tijd niet in steken, als ik mijn kosten terug verdiend heb, laat ik het vallen.


    Enkel voor grote klanten of bedrijven ga ik er achteraan.
    Alleen al dit bericht hier opstellen en het lezen van alle reacties kost je meer dan 14,47 euro ;)

  • Je kunt natuurlijk altijd zelf contact opnemen, telefonisch of per brief/email. Indien de factuur nog steeds niet betaald is, kan je er natuurlijk extra kosten voor rekenen, denk aan administratie kosten etc. Maak de klant duidelijk dat het nu nog maar 15 euro is, en als hij het niet betaalt de kosten hoog kunnen oplopen. Op die manier kun je hem misschien zover krijgen alsnog te betalen. Zo niet, dan is het aan jezelf of je het doorstuurt na een incasso bureau.

    PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

  • Is het voor geleverde diensten of te leveren diensten? Hoe zijn de regels ten aanzien van verlenging en is die persoon daarmee akkoord gegaan?


    Als hier uit blijkt dat jij recht hebt op betaling zou ik hier gewoon achteraan gaan. Waarom zou jij de dupe moeten zijn van iemand anders zijn administratieve laksheid? Je bent toch geen charitatieve instelling? Zo iemand laten lopen lijkt mij een beloning voor slecht gedrag. En dat gedrag zelf is gewoon pure verlakkerij.


    Stuur dat bureau maar naar zijn ouders (mits van toepassing), dan bewandelt 'ie na afloop van een goed gesprek (of een pak slaag) wellicht wat beter het rechte pad :).

  • Waarom hem niet open laten staan, wettelijke rente is per jaar 2% over het totaalbedrag. Pak het pas later op dan heb je iets om voor naar een incasso te gaan. Ik zou nu niet al teveel moeite nemen voor een bedrag van nog geen €15

    2% over 15 EUR is erg weinig... Dan zou je over 10 jaar pas aan 18 EUR zitten. ;)

  • 2% over 15 EUR is erg weinig... Dan zou je over 10 jaar pas aan 18 EUR zitten. ;)

    Zeker waar maar nu al de tijd en moeite investeren in een niet te noemen bedrag is niet alleen zonde van je tijd maar het levert vaak ook niks op. Ik weet trouwens niet hoe zijn AV in elkaar zit en of die gedeponeerd is maar Starohosting kan over die 15 EUR ook nog kosten rekenen. Dan wordt 2% wel meer waard dan die 18 EUR. We hebben simpelweg geen informatie waar we iets mee kunnen, ik denk alleen dat je de moeite niet moet nemen voor nog geen 15 EUR en je verlies nemen. Dit maak ik zelf ook nog steeds mee, erg vervelend maar voor kleine bedragen niet de moeite waard.

  • Zeker waar maar nu al de tijd en moeite investeren in een niet te noemen bedrag is niet alleen zonde van je tijd maar het levert vaak ook niks op. Ik weet trouwens niet hoe zijn AV in elkaar zit en of die gedeponeerd is maar Starohosting kan over die 15 EUR ook nog kosten rekenen. Dan wordt 2% wel meer waard dan die 18 EUR. We hebben simpelweg geen informatie waar we iets mee kunnen, ik denk alleen dat je de moeite niet moet nemen voor nog geen 15 EUR en je verlies nemen. Dit maak ik zelf ook nog steeds mee, erg vervelend maar voor kleine bedragen niet de moeite waard.

    Ik denk dat de tijd die hij hier al insteekt om dit topic te lezen meer kost dan dat het oplevert. Ik neem aan dat dit niet je enige klant is. Je kan beter de tijd die je er insteekt in promotie doen om meer klanten binnen te krijgen. Kun je in jou systeem ook mensen verbieden iets te kopen misschien is dat bij deze klant wel verstandig.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!