Gezocht: script voor teamplanning

  • Beste leden,


    Voor mijn (sport) team/vereniging zoek ik een script waarmee ploegen de beschikbaarheid per persoon kunnen aangeven per tijd slot.
    Kent of heeft iemand zo'n script?


    Een voorbeeld van wat ik nu gebruik via Google Drive is bijgevoegd. Ik heb dan voor elke toekomstige dag een tab gemaakt. Maar ik dien telkens een nieuwe toe te voegen, dit is uiteraard tergend werk. Vandaar dat ik een oplossing zoek.


    Totaal kleurt groen zodra er 4 of meer beschikbaar zijn. Leuk extraatje wat ik zoek, niet vereist :)


    Wie o wie helpt mij uit de brand.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Dit klinkt toch een beetje als maatwerk, plus de specificatie kan ook nog wel wat aangescherpt worden :).


    Bijvoorbeeld, wat omvat een tijdslot? Staan deze altijd vast? Zijn er uitzonderingen (zon- en feestdagen / winterstop / etc.)


    Kunnen er meerdere ploegen op een tijdslot ingepland worden? Of is dit per ploeg(type) verschillend? Of is dit wie het snelste is? Claimen zij hiermee ook een resource (ruimte of apparatuur) waardoor andere ploegen mogelijk niet terecht kunnen?


    En de personen (leden) zelf, kunnen zij uitkomen/invallen voor meerdere ploegen, of zijn deze allen aan precies één ploeg gekoppeld?


    Is er ook een sluiting van inschrijving voor een tijdslot, tot wanneer kan iemand zijn inschrijving terugtrekken of (wanneer) is deze "definitief" etc.


    Houd je ook bij wie ook daadwerkelijk is komen opdagen et cetera.


    En zo kan ik nog wel even verder :).

  • Hey


    Kan je wat meer informatie posten zoals FangorN al vroeg?
    Dan kan ik of iemand anders je een oferte sturen hiervoor.

    Ah, sorry, post over het hoofd gezien!



    Het kan zijn dat het maatwerk wordt, en in dat geval zal ik het waarschijnlijk zelf maken of zo laten. Ik hoopte gratis of betaald (voor een klein bedrag) een standaard script te kunnen vinden.


    Het is op zich simpel. Het is eigenlijk een soort van kalender met een overzichtje per dag. Elke dag duurt van x tot x uur. Elk kwartier of halfuur moet iemand zijn of haar beschikbaarheid aan kunnen geven. Dit gebeurt per ploeg. Dus Je hebt een aparte 'kalender' per ploeg welke x aantal personen kunnen bevatten.


    De rest maakt niet veel uit, de vereniging zelf heeft een eigen afschrijf systeem voor alle materialen. Het is puur voor de ploegen en coaches om een training in te plannen aan de hand van wanneer men kan.


    Voor de rest zijn er qua backend geen harde regels of extra functionaliteiten nodig. Het gaat er dus vooral om dat alles per ploeg gaat. (wel dus een ledensysteem)


    Edit: eigenlijk een soort van datumprikker, maar dan gewoon als kalender en net zo overzichtelijk als de drive per dag.

  • Wellicht kun je mijn mini frameworkje gebruiken in combinatie met de jQuery datepicker. Volgens mij ben je dan al best een eind. Als je wilt kan ik wel een voorzetje geven van de te programmeren pagina-types. Ik heb inmiddels ook wat blogs geschreven hoe dit verder in elkaar steekt.


    Maar je kunt natuurlijk ook je eigen ding rollen :).


    EDIT: Het meeste/veel werk zal zitten in het db ontwerp denk ik.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!