domeinnaam word opgeist

  • Nee, zo werkt het ook weer niet.


    Je wordt dood gegooid met R&B in het Nederlands recht. Maar, een beroep daar op slaag echt niet zomaar. Dat moet je wel heel erg goed en sterk beargumenteren. Dat wordt niet snel aangenomen. Anders zou het wel heel makkelijk worden, dan zegt iedereen "maar dat is redelijk". Nou, bewijs het maar.


    Artikel 1 lid 1 van boek 5 burgelijk wetboek zegt het volgende:


    Citaat van 5:1 lid 1 BW3+

    Eigendom is het meest omvattende recht dat een persoon op een zaak kan hebben.

    Zie voor het gemakshalve het hebben van zo'n domeinnaam als 'eigendom' (het is geen zaak, vandaar). Het ontnemen van zo'n recht is een zwaar iets binnen het Nederlands recht. Dat gebeurt niet zomaar. Dat moeten wel zeer speciale omstandigheden zijn of er iets een 'normaal' iets binnen het recht gaande zoals de overdracht van het eigendom of originaire verkrijging.


    Als je deze twee tegenover elkaar zet dan zie je extra hoe zwaar zo'n R&B toets is. Het moet wel een zeer zwaarwegend belang zijn of een hoger recht wil je eigendom omver helpen.


    Het 'eerder' gebruiken van de naam zal onvoldoende zijn. Het is niet leuk. Het is vervelend. Maar is het onredelijk? Zo werkt de markt, zoals is aangegeven. Of er moet sprake zijn zoals ik zei van misbruik van recht. Want in dat geval wordt het 'onredelijk'. Maar ook dan is het maar de vraag, want misschien volstaat een vergoeding.


    Een naam kan je veranderen. Vervelend. Lastig, maar zo werkt de markt nogmaals. Of je moet zoals ik zei echt zo sterk in je schoenen staan dat je zelf een merk hebt geschapen. Misschien kom ik daar binnenkort wel op terug aangezien ik nu een inleidingsvak volg over IT-recht en het dacht ik behandeld werd.


    Er is nog veel meer, maar ik zit nog niet goed genoeg in de stof hiervoor. Kom er misschien later op terug.


    Wat ik nog wel even uit de sheets haal is het volgende:


    Citaat van Rijsuniversiteit Groningen

    Slaafse nabootsing› Onrechtmatig profiteren of nabootsen (zonderdat er een IE-inbreuk is) dat nodelozeverwarring wekt bij het publiek.› Heeft de nabootser nagelaten alles te doen watredelijk is om gevaar voor verwarring tevoorkomen? Of had hij op bepaalde puntenkunnen afwijken› Heeft het nagebootste product een eigen plaatsin de markt (ook wel: onderscheidendvermogen)?

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Is niet mogelijk, jij bent houder basta.

    @Dennii
    Dus als ik Google.me zou registreren ben ik de houder en kan Google deze niet opeisen ? Zo werkt dat helaas niet :)


    Precies, google claimed dat domein in dat geval gewoon terug, en aangezien hun ook eigenaar zijn van het merk naam google hebben ze daar ook alle rechten toe. In het geval van de topic starter zou ik niet weten of het geclaimt kan worden, hangt er vanaf of dat bedrijf een merknaam heeft, etc, of andere zaken waarmee ze kunnen bewijzen dat de naam van hun is en het domein dus ook eigenlijk tot hun eigendom hoort.

    PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

    Bewerkt één keer, laatst door T.Nijborg ().

  • Ik denk inderdaad ook niet dat ze jou domein kunnen afpakken, het is jou eigendom niet dat van hun. En ze maken misschien kans als ze hun naam beschermd hebben. Maar als ik jouw verhaal zo lees zal dat wel niet.


    Ik zal gewoon alles negeren! Het enigste wat een probleem kan zijn is het zelfde content.


    Succes er mee, En maak je niet te veel zorgen.

  • rtv nh is een geregistreerd handelsmerk binnen de Benelux lijkt mij.


    Vraag ze of ze hier het bewijs van kunnen leveren.


    Wanneer ze dit kunnen overhandigen heb jij geen poot om op te staan.


    Wanneer ze dit niet kunnen overhandigen hebben zij geen poot om op te staan.


    Let inderdaad wel op de content want die kan copyright beschermd zijn.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!