• Nee, ik bedoel niet die vervelende toeter waar iedereen op wilde blazen tijdens het WK in Zuid-Afrika. Vuvuzela is de benaming voor een nieuwe manier om anoniem te internetten door de Nederlander Jelle van Hooff.


    De standaard voor anoniem surfen nu is het Tor-netwerk. Op dit netwerk ga je op de in de menigte. Maar inlichtingendiensten en hackers worden steeds geavanceerder. Van Hooff beschrijft het als volgt: "Een sterke tegenstander kan de hele menigte volgen en nauwkeurig zien dat ik praat met de eerste tussenstap. Die praat met het tweede tussenpunt, enzovoort. Daarnaast kan de tegenstander zien wat er heen en weer gaat. Als ik met een stapel kranten een menigte in ga, en iemand anders verlaat daarna de menigte met een stapel kranten, weten ze dat die van mij moet komen, zonder dat ze ons ooit hebben zien praten.


    De vuvuzela lost dit op door schijnbewegingen te maken. Het netwerk stuurt constant informatie naar iedereen. Sommige informatie is echt, andere informatie niet. Net zoals het lawaai van de vuvuzela, zal een aanvaller door al het verkeer niet meer de juiste personen kunnen filteren.


    Het prototype is klaar, maar het netwerk berust op een aantal servers die beheerd moet worden door betrouwbare mensen met veel geld.


    Investeringsprojectje voor iemand?


    Bron: http://news.mit.edu/2015/untra…unication-guaranteed-1207

    Met vriendelijke groet,


    Victor
    Beheerder ICTscripters

    Bewerkt één keer, laatst door Victor ().

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Leuk idee. Maar die rijke mensen met servers gaat denk ik een probleem worden, die lijken me namelijk nogal lastig te vinden. Het probleem is met Tor nu ook dat een paar van die servers worden beheerd door bijvoorbeeld de NSA. Bij dit project kan dit ook weer misgaan. Anonieme inversteerders die later een of andere inlichtingendienst blijken te zijn.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!