Nederlandse torrent uploader gepakt

  • Bekend op torrent sites als 'ipod020' is door Stichting Brein opgepakt en gedwongen om zijn excuses aan te bieden voor het uploaden van torrents. Van deze in totaal meer dan 5 duizend torrents waren de meeste e-books en flims.
    Ook moest hij een boete betalen van duizenden euro's.


    Stichting brein wil volgend jaar nieuwe antipiraterij software gaan gebruiken om meer uploaders op te pakken.


    Maar wat als je vanaf een open wifi netwerk torrents upload? wie is dan verantwoordelijk?


    D66-Kamerlid Kees Verhoeven verzoekt minister Ard van der Steur (Veiligheid en Justitie) de vragen voor het kerstreces te beantwoorden.


    Wat vindt jij van Stichting Brein en hoe ze te werk gaan?

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)

  • Ja maar de films op netflix zijn like een jaar oud, het loopt niet echt bij. Ik download ook veel qua films en series. als er een goed programma komt waar je gewoon films en series kan kijken die ook bij de tijd zijn dat wil ik er op zich wel voor betalen :)

    PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

  • Ja maar de films op netflix zijn like een jaar oud, het loopt niet echt bij. Ik download ook veel qua films en series. als er een goed programma komt waar je gewoon films en series kan kijken die ook bij de tijd zijn dat wil ik er op zich wel voor betalen :)

    Niet de fout van Netflix ;) het wordt ze onmogelijk gemaakt om een degelijk aanbod te geven omdat het of prijzig is of in het land nog niet uitgegeven mag worden.


    Netflix is een goed alternatief maar dan moeten ze het wel ondersteunen.

  • @WMDiensten Ja dat weet ik wel, maarja downloaden is gewoon goedkoper en beter op dit moment :). Heb nu bijna 1 TB films op mn schijf staan, dus brein zal hier wel veel vinden xD

    niet slim om dit hier te plaatsen he. icscripters word geindexeerd door zoekmachines(volgens mij). en als ze een bevel hebben om je gegevens op te vragen. zal ictscripters.com dit verplicht moeten geven....

  • Brein, dat zijn toch die loopjongens/moraalridders die ten strijde trekken voor de fossiele muziek- en filmindustrie?


    Voorheen zag je wel eens zo'n sneu verhaal van een amerikaanse tiener die een boete van duizenden dollars moest betalen voor een illegaal MP3tje op zijn/haar iPod.


    Zelfs deze opgepakte kerel is waarschijnlijk toch ook een "small fry" die als publieke zondebok en afschrikmiddel dient en die waarschijnlijk te onvoorzichtig te werk ging en daarbij zijn hoofd te ver boven het maaiveld uitstak. Vervolgens is dit dan een inkoppertje + gratis publiciteit voor de media-inquisitie.


    Dit alles is gewoon kapitalisme ten top. In plaats van deze repressieve middelen zouden deze industrieën eens moeten komen met nieuwe businessplannen want ook (bijvoorbeeld) de meeste ingebouwde beveiligingen in CD, DVD of BluRay producten zijn vaak de dag van uitbrengen al achterhaald. Dit is gewoon investeren in de verkeerde zaken waarbij tevergeefs geprobeerd grip te houden terwijl ze de controle allang kwijt zijn.


    Daarnaast slaat deze pesterij (ik heb er geen ander woord voor) ook te ver door de betalende consument:
    - ik heb (betaalde) software voor het verwijderen van regio-gebonden DVDs en BluRays, ik kan anders geimporteerd materiaal niet kijken (oeh, regio's, laten we het daar eens over hebben)
    - ik heb (betaalde) software voor het afspelen van deze DVDs en BluRays
    - beide bovenstaande programma's moet ik eens in de zoveel tijd verlengen, ik blijf dus indirect betalen voor het gebruik
    - op sommige muziek CDs zit een dermate vervelende beveiliging zodat ik hier niet eens MP3tjes voor eigen gebruik mee kan bakken
    - bij het afspelen van deze DVDs en BluRays word ik eerst en na afloop minutenlang doodgegooid met (niet skipbare) intimiderende filmpjes over boetes en gevangenisstraf ingeval ik het in mijn hoofd haal een van de vele onduidelijke regels te overtreden


    Tegenwoordig hebben we zoveel meer bandbreedte tot onze beschikking in vergelijking met tien jaar geleden dus als je de keuze hebt tussen een half jaar (waarbij je ook nog moet betalen) of twee minuten wachten (en je niets hoeft te betalen) totdat je een serie kunt zien. Ik begrijp dat de verleiding dan nogal groot is. Maar om daar hier dan zo te koop mee te lopen is nogal dom als je het mij vraagt. Vooral als je een voorbeeldfunctie (moderator) hebt.


    Daarnaast is de hele mentaliteit van de consument ook behoorlijk verrot. Als het ondertussen een soort van sport is waarbij je opschept over hoeveel gestolen materiaal je bezit dan zit er ook ergens iets grondig mis in het mijn en dijn gevoel als je het mij vraagt.

  • Daar geef ik je volledig gelijk in, het gaat mij er echt niet om hoeveel data ik aan films etc heb en hoeveel andere hebben, ik wilde alleen maar zeggen dat het op dit moment, kijkende naar de huidige markt downloaden een betere optie is. Ik heb ook netflix gehad, maar aangezien ik daar soms wel half jaar tot een jaar moet wachten voor een aflevering erop staat vond ik dat niet echt fijn. Als er een goed programma komt waar je gewoon films en series voor een goeie prijs kunt kijken en die ook met regelmaat wordt geupdate, dus een aflevering na enkele dagen online dan zal ik er zeker voor betalen.

    PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!