Google's AMP project

  • Google wilt met AMP ( Accelerated Mobile Pages ) Project mobiele webpagina's sneller laden die in 2016 uitkomt.


    Google maakte dat bekend in een blog >link (Engels)


    Het project AMP wordt gezien als een nieuw open standaard die het laden van mobiele webpagina's veel sneller moet maken en voor uit gevers makkelijker om artikelen binnen het standaard te presenteren


    Er worden ook beperkingen opgelegd in gebied van advertenties. Advertenties die langzaam laden zijn zeker niet toegestaan, maar normale advertenties kunnen wel gewoon


    Google heeft al grote mediamerken binnengehaald voor het AMP Project waaronder The Washington Post, NRC.NL, Mashable, The guardian en nog vele anderen.


    Met het AMP project wilt google concurreren tegen Facebook met Instant Articles


    Om zelf een AMP html ( Wat google het noemt ) pagina te maken kun je hier tutorial volgen. Ook kan je veel meer lezen over het AMP project en er zelf aan meedoen via hun website https://www.ampproject.org/


    Een demo kan je hier zien > http://www.g.co/amp even op je mobiel die link bezoeken.


    Zelf vind ik dit heel erg handig en voor de meeste mensen dat het hun wat MB's bespaart als ze het nieuws willen lezen en daar erg veel opletten!


    Wat vindt jij ervan? en ga je ook met AMP project werken?

  • Meh, strip alle functionaliteit die traag is, integreer allerlei bruikbare componenten, stem dit alles op elkaar af en optimaliseer dit vervolgens voor mobiel met allerlei trucs, mja nogal wiedes dat dat sneller is he :).


    Ladies and gentlemen, the #hypetrain is now departing from platform four.

  • 9 van de 10 keer irriteer ik mij dood aan de mobiele pagina van een website.
    en het meest irritante zijn websites die je het niet meer toelaten om de volledige website te kijken op je mobiel of nog erger tablet.


    Over het algemeen wacht ik liever iets langer op mijn mobiel tot de pagina is geladen. maar dan heb ik wel de vertrouwde website waar alles duidelijk en makkelijk te vinden is voor mijn neus.
    En die MB's is voor mij het probleem niet, zelfs niet met een abbo met slechts 500MB.
    En tegenwoordig gooien ze je de GBs toch om je oren met mobiel internet.

    Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans


    Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

  • Ik zie ook niet echt het nut hiervan.
    Het is weer maar eens een andere manier om alles te laden, bv foto's.
    Met weer maar eens andere code die je vanbuiten dient te leren.


    Bovendien is het dubbel development werk.
    Dat men responsieve websites eens wat slimmer maakt om enkel dat in te laden dat nodig is en dit veel beter toe te passen ipv het wiel opnieuw uit te vinden...

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!