Windows 30 jaar

  • Op 20 november 2015 was Microsoft 30 jaar geworden!


    30 jaar geleden was een computer een gigantische machine, Dat ook nog enkele minuten duurde voor het opstarten. Dat tevens veel lawaai maakt.


    Tegenwoordig past de hardware in een laptop of mobiel. Duurt het nog geen minuut op het te laten opstarten....


    Dit zijn alle Windows versies:
    - Ms-dos
    - Windows 1.0
    - Windows 2.0
    - Windows 3.0
    - Windows NT
    - Windows 95
    - Windows 98
    - Windows XP
    - Windows Vista
    - Windows 7
    - Windows 8
    - Windows 8.1
    - Windows 10


    Mijn Conclusies van alle versies die ik gebruikt heb:
    Ik werk al met alle windows versies vanaf Windows NT
    De slechtste vond ik Vista
    Minst gebruiksvriendelijke was windows 8 & 8.1
    Het beste systeem was voor mij Windows 7
    Enkel met WIndows 10 had ik problemen na de installatie of tijdens. Maar die zijn intussen van de baan.



    Met vriendelijke groeten,


    A.Tytgat

  • Als ik eerlijk ben vind ik windows 7 en 10 geweldig. Heb na het kopen van mijn pc een korte tijd met 8.1 gewerkt waar vond het niks. Bij mij is hij ook met een bug geleverd leek het wel. Na installatie van 10 bleken de problemen na korte tijd weer aanwezig maar na een herinstallatie van 10 heb ik nergens geen last meer van.

  • Ik zelf vond windows 7 altijd fijn werken, maar omdat ik toen een eigen pc ging bouwen met onder andere de I7 5690x en een moederboard met ddr4 kon ik windows 7 niet meer draaien.


    Dit omdat windows 7 geen ddr4 kan lezen heb ik toen moeten upgraden naar Windows 8.1 deze was inderdaad ongebruiks vriendelijk omdat het startmenu ineens weg was.


    Toen ik de mogelijkheid kreeg om naar windows 10 te upgraden heb ik hiervan gebruik gemaakt en ik moet zeggen naast windows 7 vind ik 10 ook lekker werken.


    Ook omdat je de grote van je startmenu kan aanpassen e.d

  • Denk dat je jezelf nu vergist, kan er zelf ook weinig over terug vinden.
    Maar zoals ik me kan herinneren (ja ik heb er nog mee gewerkt), was er op 3.0 geen internet mogelijkheid.
    Dit kwam echt pas in versie 3.1 ;)



    EDIT: Kon alleen dit even snel vinden


    Zoals je daar kan lezen:

    Citaat

    Een speciale versie van Windows 3.1, Windows For Workgroups, bracht ondersteuning voor netwerkverkeer. Daarbij was ondersteuning voor tcp/ip, de twee protocollen die de ruggengraat van het internet zijn, overigens nog optioneel.

  • Héhé, wat vliegt de tijd.


    Ikzelf ben begonnen op Windows 95 denk ik.
    Maar mijn favoriete versie is altijd al Windows 98SE.
    Wat ik daar op kon doen, dat was de goede tijd.


    Ik herinner me nog dat ik actief bezig was met time trials te cracken, iets wat toen nog eenvoudig kon.
    Het was de tijd dat alles kon en nog niet super illegaal was...

  • Je lijstje mist:

    1. ME
    2. windows 2000
    3. 95 SE
    4. 98 SE

    En wat is er mis met windows vista?
    Buiten dat er geen drivers voor zijn maar dat was omdat het een helemaal ander driver model was (zelfde als wiondows 7) maar de hardwarte maker wouden gewoon geen tijd meer steken in nieuwe drivers.
    Voor de rest is wiindows 7 eigenlijk een service pack op windows vista.


    @koen
    Inderdaad dat was de tijd dat je je klok gewoon moest terugzetten :)
    *Wat is het leven moelijk geworden ondertussen

  • 98 SE & 95 SE was ik niet vergeten. Maar dit zijn uitbreidingen van de 95 & 98 versies.
    Ander moet ik elke service pack ook beginnen opschrijven :)


    ME was ik inderdaad vergeten, alleen was deze ook minder (naar mijn mening)
    Windows 2000 staat er bewust niet bij, omdat dit meer voor servers is. één van de eerste die ervoor kon gebruikt worden.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!