10 Jaar ICTscripters

  • @FagorN: je hebt gelijk. Alles hangt af van de statements van wmcity.
    Ik bedoel inderdaad dat ik de scripts en artikelen in mijn bezit heb.
    Of ze effectief mijn eigendom zijn of dat ze gedeeld mogen worden weet ik niet, dat moet ik nog uitpluizen :)
    Bedankt voor de goede opmerking.


    Tieske: tx, waar is de tijd...
    Ik zou van sommigen zelfs niet eens meer weten waar contactgegevens te zoeken.
    Dat screenshot geeft me heimwee, dat moet ik bij in de geschiedenis zetten. :)


    Patrick: ik hoop alleen maar dat we nu even hoogwaardig zijn geworden ;)

  • Gefeliciteerd Koen en alle (ex-)teamleden die de afgelopen jaren veel energie in Criminalspoint en ICTScripters hebben gestoken. Alle vorige versies heb ik nooit meegemaakt.


    Ook hoop ik met dat de komst van nieuwe teamleden en de overname van WMCity ervoor zorgt dat ICTs weer is zoals het vroeger geweest is!


    Want alles wat ik nu beheers qua programmeren heb ik toch wel aan de veteranen van CP te danken! :thumbup:

  • Een beetje laat vanaf mijn kant maar goed.


    Gefeliciteerd met het 10 jarig bestaan van ICTSCRIPTERS.


    Ik hoop voor ons allen dat de overname van wm city ervoor kan zorgen dat onze forum weer kan groeien en groter kan worden dan wat het vroeger is geweest.


    Mijn support heb je!


    Met vriendelijke groet,
    Rick Jipping

    This is ten percent luck, twenty percent skill
    Fifteen percent concentrated power of will
    Five percent pleasure, fifty percent pain
    And a hundred percent reason to remember the name!

  • @K.Rens


    Nadat wmcity.nl zonder aankondiging verdween en op ging in W M point had ik er al een slech gevoel over.
    Nu blijkt dat W M point oudere scripts verwijderd. Ook de scripts die nog onderhouden worden.


    Het is voor mij een verrassing dat jij blijkbaar de data van wmcity nog hebt! Dat is op zich postifief.


    Ik wil op zich het 'voetbal ripper' scripts hier wel plaatsen maar vraag me af of jij ook bij W M point bent betrokken?
    Het feit dat ICTscripters 10 jaar bestaat geeft mij wel wat vertrouwen.


    Alvast bedankt en groeten
    Johnvs
    PS. grappig dat W M Point. E U een censored word is

  • @johnvs W M Point is een concurrent ;)
    We hebben van hun WMcity overgekocht, met alles in.
    Vandaar de censuur (komt na spam enkele jaren geleden).


    We hebben tot op heden nog geen scripts verwijderd van onze site, tenzij ze echt slecht of onveilig waren.
    En dan nog proberen we ze eerst te updaten alvorens ze te verwijderen. :)
    Het is te belangrijk dat goede scripts gratis worden gedeeld.


    Je mag zeker het voetbal ripper script hier plaatsen, zo iets hebben we nog niet :D

  • Als ik zo kijk naar het online leden & gasten heeft deze overname icm mail & het nieuws wel positief effect.


    Weer eens veel meer activiteit hier :)
    Lets keep up the good work all! :)


    @K.Rens Misschien nog een idee om een losse afdeling in het forum voor mobile deveices te maken? Zoals Smartphones, tablets en andere wearables?


    En/of een review afdeling? maar dan niet (enkel of juist totaal niet) op website niveau maar op ICT hardware beetje ala Tweakers?

    Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans


    Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

  • Goed om te lezen dat jullie Wmcity hebben overgenomen. De vorige beheerder/eigenaar heeft er naar mijn idee niet veel van gebakken.


    Ik post niet veel maar lees regelmatig hier het forum omdat dit nog één wat de weinige IT fora is dat naast PHP ook een thuis biedt voor allerlei andere ongein.


    Ben sinds 2003/2004 actief geweest op WMCity en heb daar zeer veel geleerd. De community was naar mijn idee altijd best hecht. Tot de overname keek ik nog wel is op WMCity, met name omdat ik het grappig vond om te zien hoe lang ik lid was *hint hint*.


    Door mijn interesse in spelletjes in zijn algemeenheid heb ik toen der tijd de over stap gemaakt naar Criminals*fanaat waar ik zelfs nog een tijd onderdeel was van de crew.


    Wat ik met name leuk vind, is om te zien hoe mensen in der loop der jaren gegroeid zijn. Velen zijn van nickname veranderd maar er zijn ook een aantal die dezelfde nickname gehouden hebben en dus kom je die dikwijls tegen.


    @K.Rens In mijn begin jaren op WMCity was je daar ook actief, eerlijk gezegd had ik geen hoge pet van je op omdat je in mijn ogen altijd maar wat aan rommelde en veel te veel projecten tegelijkertijd had. Wat voorheen Dimoweb was (netwerk met allemaal spelletjes die je zelf had gemaakt, auto tune game, soort online bord spel). Als ik zie wat je de afgelopen voor elkaar hebt gekregen, niets meer dan complimenten Koen. Ondanks dat we elkaar niet persoonlijk kennen en elkaar nooit echt hebben gesproken volgens mij, is het toch leuk om te zien hoe mensen zich door de jaren heen ontwikkelen. Blijf vooral zo doorgaan!!!

  • Geweldig! Een lid die goed op lid en op juridisch gebied!


    Eigendom of 'bezit' hebben we inderdaad niet. We hebben enkel het recht om de werken te openbaren en te dupliceren.


    Een site overnemen is voldoende om die werken ook te mogen publiceren/dupliceren tenzij expliciet kenbaar is gemaakt dat deze niet overgedragen konden/mochten worden. Het gehele eigendom/bezit wordt overgedragen aan Koen. Onder dit vallen ook vermogensrechten. Auteursrecht is een vermogensrecht. Wij hebben dus een verzwakte vorm van het auteursrecht.


    Mailen mag inderdaad niet zomaar. Voor reclame dien je toestemming te hebben. Ik weet niet of we dit hebben bij WMCity. Maar dat maakt ook niet uit voor dit geval. Mails van zakelijke aard behoeven geen toestemming. Lijkt mij aardig zakelijk dat WMCity nu ICTS is geworden :)


    Disclaimer: vooral gebaseerd op NL recht.


    Tot slot en geheel vanzelfsprekend:
    Gefeliciteerd met de 10 jaar! Enkel en alleen mogelijk dankzij alle (actieve) leden en de contributies van hen. En natuurlijk dankzij een geweldig team die tijd vrijwillig opzij zet ten behoeve van de leden (al zeg ik het zelf).

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!