10 Jaar ICTscripters

  • Eindelijk is het zover!
    We zijn 10 jaar oud. :thumbup:


    Dit konden we niet ongemerkt voorbij laten gaan.



    Punt 1: overname wmcity.nl


    We blijven een vaste rots in de branding voor de Nederlandstalige IT wereld.


    Met deze 10 jaar verwelkomen we een nieuw lid in de ICTscripters familie:
    wmcity.png
    http://www.wmcity.nl en http://www.webmastercity.nl


    Verder bezitten we nu ook terug verschillende domeinen van:

    • Criminals Fanaat
    • Webfanaat
    • WMwereld
    • CrimeFreakz


    En hadden we al in ons portofolio:

    • Criminalspoint
    • Webscripters


    Punt 2: open sollicitaties


    Door de samenvoeging van deze fora dienen we ons team fors te verstevigen.
    We zijn terug op zoek naar moderatoren om ons team aan te vullen.


    Interesse?
    Stuur je motivatie via privebericht naar mij en dan neem ik verder contact met je op.




    Punt 3: prijzen


    We hebben volgende 10 prijzen voor jullie deze maand om uit te kiezen:

    1. 15 Euro Netflix cadeaukaart
    2. 15 euro iTunes cadeaukaart
    3. 15 euro Google play cadeaukaart
    4. 10 euro Spotify cadeaukaart
    5. 10 euro MediaMarkt cadeaukaart
    6. 10 euro Xbox live cadeaukaart
    7. 10 euro Steam herlaadkaart
    8. 10 euro bol.com cadeaukaart
    9. 10 euro primera.nl cadeaukaart
    10. 10 euro efteling cadeaukaart

    Hoe win je deze kaarten?
    Optie A: Je plaatst het beste blog artikel over een project waar jij nu mee bezig bent
    Optie B: Je plaatst een hele serie interessante blog berichten
    Optie C: Je bent recordhouder in aantal nieuwe ICT nieuwsberichten
    Optie D: Je was toevallig online toen ik uit iedereen online een winnaar koos
    Optie E: Je werd als eerste ICTscripters VIP


    Misschien komen er tijdens de loop van deze actie nog mogelijkheden bij om te winnen.
    Enkel diegenen die ons opvolgen zullen het weten 8)
    We proberen de prijzen eerlijk te verdelen, zodat iedereen iets kan winnen.
    Combineren van meerdere prijzen is normaal niet mogelijk.
    Maar het is wel nuttig mee te doen op meerdere vlakken, het verhoogt alleen maar je winstkansen.


    Punt 4: geschiedenis


    We hebben onze geschiedenis over de afgelopen 10 jaar netjes herschreven.
    Ook de ex-teamleden hebben een extra dankbare plaats gekregen op deze pagina.


    Onze records
    +36.000 unieke bezoekers
    +311.000 pageviews


    Topics
    20.700 Topics
    200.650 berichten


    Downloads
    81.000 downloads
    155 downloads per dag



    Punt 5: dank dank dank


    Dankjewel! Zonder jullie waren we nooit zo ver gekomen.
    :thumbup:



    We toosten op jullie gezondheid en succesvolle ICT projecten!
    Koen en het ICTscripters team

  • Van harte gefeliciteerd met het 10-jarige bestaan Koen. Kan me nog goed heugen dat deze website ooit is ontstaan door een verder uitgebreide Webtiger source en dat websites als Criminals Fanaat, Webscripters en Crimefreakz de concurrenten waren.


    Wmcity wilde zich geen concurrent noemen, die vond dat ze qua niveau en kennis boven de rest stonden. En dat was terecht, voor je ingewikkelde vragen ging je naar Wmcity, voor al je andere vragen kon je op de andere fora terecht. Goede oude tijden en leuk om te zien dat Criminalspoint als basis dient voor dit alles.


    Keep up the good work en ik hoop dat deze community nog jaren intact blijft. Ik zie deze plek nog steeds als een plek waar jong en oud terecht komt om te beginnen met het maken van website's. Leuk om te zien dat veel mensen hier de eerste stappen maken.


    Maar wat is alles met de tijd veranderd zeg. Kon je 10 jaar geleden niet om de criminalgames heen, zijn ze tegenwoordig nog maar op één hand te tellen.


    Ik voel me vereerd dat ik een plaats in de Hall of Fame heb mogen bemachtigen. Had niet gedacht dat er nog aan gedacht zou worden dat ik hier jaren teamlid ben geweest.


    Jongens en meisjes, geniet van deze hobby en voer het uit met plezier. En van je hobby je werk maken is het leukste wat er is, neem kansen dus met twee handen aan en ga er vol voor. :)

  • Hadden jullie nog iets anders gehoopt?
    Want dat kunnen we er altijd nog bij doen.
    10 jaar is niet niets.


    Als ik tijd heb zal ik proberen een verhaaltje te schrijven, met alle voor- en tegenspoed de afgelopen 10 jaar. :D


    Ik hoop echt dat we geen ex-teamleden vergeten zijn... X/


    En in de achtergrond werk ik aan een moderner design voor de site, maar dat was niet op tijd klaar.


    Verder sturen we nu ook een kleine 9.000 mails naar alle ex-wmcity gebruikers in de hoop ze te overtuigen hier te registreren.
    Het zou super zijn als iedereen hier terug actief zou worden.

  • Jongens toch, dat is al weer lang geleden...


    Hoe lang geleden is het dat ICTs (of Crimimalspoint toen) Webscripters over nam?


    In ieder geval, van harte gefeliciteerd! We doen er gerust nog enkele jaren bij :)



    PS: Schrijf inderdaad eens een mooi lang verhaal over de geschiedenis, daar hou ik wel van. :)

  • Ik kom van Wmcity, dode boel inderdaad, einde van een tijdperk spijtig genoeg. De eerste overname trok ook op niks.
    Nadat ik de scripts en artikelen (deels) heb kunnen redden ben ik het afgetrapt. Hier is redelijk volk en meer interactie. Blogs, Podcast zelfs, hulp forums en een goede stevige set scripts, artikelen en downloads.


    Wel ik ben hoopvol...

  • Hallo Blaxus en welkom!


    Bedankt voor de goede feedback.
    Indien je ook punten ter verbetering hebt, laat ze aub zeker weten.


    We hebben ook alle scripts en artikelen eigendom op.
    Dus als iemand ziet zitten om ze na te kijken, op te frissen etc, willen we die zeker terug opnemen.
    Kan zelfs 1 van de prijzen tegenover staan.


    Ik ken spijtig genoeg niet de geschiedenis van wmcity.
    Zou goed geweest zijn als we toch ook die mensen ergens zouden kunnen herinneren en bedanken.
    Ze hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan het Nederlandstalige IT landschap.
    Dus als iemand contactgegevens heeft, stuur ze zeker door per pb.


    Voor de weemoedigen onder ons, nog even een flashback naar Juli 2014:
    wmcity07-2014.png



    @wimmpie: Criminalspoint en Webscripters gingen samen op 15 April 2009.

  • Zou leuk zijn als je de geschiedenis pagina bijwerkt, met informatie hoe alles ontstaan is tot hetgeen nu. Vind 10 jaar best wel een mijlpaal hoor maar groot nieuws had ik andere gedachten bij (update of iets nieuws). De geschiedenis pagina is nu alleen per datum wat er in het kort gebeurd is, veel mensen die van Criminalspoint zijn overgekomen weten dat de geschiedenis groter is dan nu omschreven wordt.


    Tevens ben ik in het verleden onder een andere naam ex-crewlid geweest, was een leuke tijd helaas toen steeds minder tijd gehad en besloten om ermee te stoppen.

  • Mja ik ken ook heel de geschiedenis niet. Ik was er pas van 2004 ofzo.
    Ik kan zo wel wat oud CrewLeden (admins/beheerders/webmasters) opnoemen, van wie de eigen site nog bestaan.


    Jesper avot.nl
    Koeniepoenie koenpasman.nl
    Lucas return1.net
    KoenH koenhanselman.nl
    Hartsema luukhartsema.nl


    Ik heb KoenH indertijd nog ingehuurd voor een design. Zie maar in zijn portfolio. Motion Manuals was een oude website van mij. Ik heb die design nog ergens liggen. Echt goede designer.


    Herinneringen: https://web.archive.org/web/*/http://wmcity.nl

  • Gefeliciteerd met het 10 jaar bestaan van Ictscripters.


    Ik ben nog niet zo heel lang te vinden op Ictscripters Maar ik vind deze website tot een van de beste comunity behoren voor zowel beginnende als gevorderde webmasters.


    Waar is de geschiedenis pagina te vinden op dit moment? Misschien is het een idee om de geschiedenispagina als tijdelijk kopje in het menu bovenaan de website te plaatsen of ergens aan de zijkant in het menu.

  • Gefeliciteerd Koen,
    Nooit gedacht dat toen we Webscripers runde dat het nog zo ver en groots zou doorpakken!


    Heb je de nieuwe geschiedenis pagina ook al online gegooid? want miss daar toch anders wel de nodige info.
    Zoals de Crew van webscripters (ik heb even terug gezocht in het web archive)


    Hier een overzicht van alle captures van de crew pagina:
    https://web.archive.org/web/20…ripters.be/leden/crew.php

    Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans


    Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

  • We hebben ook alle scripts en artikelen eigendom op.

    Wut?


    Mogelijk bedoel je dat je de scripts + artikelen van WMCity (als het daar over gaat) in je bezit hebt (in de vorm van een databasedump o.i.d.).


    In je bezit hebben betekent niet per definitie "eigendom zijn van" :).


    Simpelweg omdat je een community-site overneemt, betekent dat ook dat alle content -die die community waarschijnlijk gezamenlijk heeft geproduceerd- nu ook van ictscripters is? Ik weet niet of dat zomaar gaat (auteursrecht? tenzij je akkoord ging dat als je iets plaatste dat het van de community werd ofzo).


    Ook vind ik het gegeven dat je alle oud-leden hebt gemaild wel interessant, kan/mag dit zomaar?


    Anyhoo, grats. Op naar de volgende 10.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!