Wordpress website naar mobiel

  • Beste,


    Ik ben bezig om voor vrienden een website voor hun te maken in Wordpress, echter zit ik met 1 probleem.


    De website moet goed functioneren op pc en op kleinere device (tablet, mobiel, etc.).
    Kan iemand mij helpen wat de beste manier is om de website in kleiner formaat te krijgen en enkele aanpassingen kunnen doen? zoals de video, afbeeldingen, etc.


    De website via mobiel ziet er niet goed uit, de wensen zijn voor mobiel:
    - Bovenin een video (eventueel met play button)
    - afbeeldingen meegaan met de maten van mobiel


    Als het mogelijk is dat de website op een andere pagina kan worden gemaakt en dit overzetten dat de mobiel die pagina moet pakken?


    Graag hoor ik van jullie.


    Met vriendelijke groeten,
    Kevin

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Al gegoogled op "WordPress responsive templates"?


    Het klinkt alsof het template wat je gebruikt niet responsive is, dat will zeggen, zich niet automatisch aanpast aan (standaard) schermgroottes (ongeacht het apparaat waarmee je de site bekijkt).


    Er is gigantisch veel informatie te vinden over de responsive ontwerpprincipes. Er zullen ongetwijfeld ook artikelen / tutorials zijn die specifiek zijn toegespitst op WordPress.

  • De template is wel responsive en die instellingen staan ook actief.


    echter was de vraag meer hoe ik een ideale mobiele website op kan zetten met wordpress.
    De instellingen staan actief maar is het ook mogelijk om een nieuwe pagina aan te maken en deze te selecteren als mobiele pagina?


    of moet ik daar een nieuwe plugin en theme voor installeren om aanpassingen te gaan doen?


    De theme die nu gebruikt wordt is enfold.


    Graag hoor ik van jullie.

  • Zeker is dat mogelijk, een subdomein m.website.nl is zeker een aanrader anno nu. Zulke subdomeinen worden zelfs gestimuleerd door Google (zie ranking).


    http://wordpress.stackexchange…site-com-for-mobile-theme

  • Neem eens een kijkje op: http://www.w3schools.com/css/css_rwd_mediaqueries.asp


    Neem zeker ook eens een kijkje hoe je stylesheets aanpast in wordpress (ben er zelf niet echt bekend mee)


    Met media queries is het dus mogelijk om van eenheden zoals width en height van het scherm een waarde te bepalen om dan tussen de brackets { } van de media queries je toepasselijke style's toe te voegen / aanpassen voor tablet / mobiel.


    Het is dus mogelijk om dezelfde stylesheets te gebruiken voor zowel desktop / tablet en mobiel, dankzij je media queries bepaal je gewoon a.h.v. scherm afmetingen wat je CSS precies moet doen.


    Je kan dus simpel weg zeggen: Als breedte kleiner is dan bv 1050px voer dan volgende css rules uit waarna je in die rules dus enkele css attributen kan aanpassen om het deel die je aanpast mobiel/tablet vriendelijk te maken. Een zeer belangerijke factor in responsive web design is om niet te werken met fixed afmetingen vooral in breedte. Ga dus meestal werken in: width: 100%; max-width: 600px; voor als je element 600px moet zijn op desktop maar slechts 100% v/d breedte op kleinere apparaten bijvoorbeeld..


    Ook wel belangerijk dan is dat alles netjes in elkaar past, wanneer je een algemene container hebt met bv 1050px in breedte en je hebt dan een content block met 100% in breedte maar een max-width van 600px, dan zal deze content blok zich wel netjes gedragen op desktop maar op tablet en mobiel zal die 600px blijven omdat je container een fixed width heeft mee gekregen van 1050px. Zeker goed je HTML controlleren en aanpassen waar nodig bij het uitwerken van je responsive-versie van je website.


    En nog een plupunt is dat dankzij het werken met media queries, je meteen ook je resultaat kan bekijken op een desktop browser door je scherm in breedte te verkleinen / Zo zie je hoe je website er op kleinere apparaten uitziet en zo kan je ook snel tewerk gaan in je responsive-ontwerpen.



    Groeten,
    MiCa

  • Hartelijk dank voor de reacties!


    Het is me gelukt om een aantal content elementen te veranderen waardoor de afbeelding nu met het scherm meegaat.


    De video die in het scherm zichtbaar is kan niet goed functioneren op een mobiele telefoon, hier wordt als vervanging een afbeelding getoond.


    Bedankt voor de informatie, voor de volgende keer kan ik er zeker wat mee!


    Met vriendelijke groeten,
    Kevin

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!