Nieuwe hosting server

  • Goedemiddag,


    Ik ben sinds vorige week bezig met een migratie naar een nieuwe server omgeving die gevestigd is binnen Nederland (momenteel Frankrijk). Nu vroeg ik me af wat jullie van de opstelling vinden die ingesteld is voor de hosting klanten. Ook heb ik voor reseller klanten een anonieme Nameserver in gebruik waarbij het domeinnaam nergens naar verwijst zodat de whitelabel volledig in gebruik kan worden genomen.


    Eigenschappen:
    Dell R210 II
    Intel Xeon E3-1230
    32 GB DDR3 ECC
    960 GB SSD
    1 Gbps uplink


    bijlage enkele foto's van de niewe server die geplaatst is in een rack.


  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Puur een vraag uit interesse; vanwaar de keuze voor 'slechts' een enkele server? Ik kan natuurlijk geen inschatting maken van de hoeveelheid klanten, maar tenminste een losse web en database server is tegenwoordig wel aan te raden. Eventueel zelfs als VPS mochten de kosten anders te hoog worden.


    Verder prachtige server hoor! En een anonieme nameserver is natuurlijk helemaal een mooie dienst om aan te bieden :)

  • Puur een vraag uit interesse; vanwaar de keuze voor 'slechts' een enkele server? Ik kan natuurlijk geen inschatting maken van de hoeveelheid klanten, maar tenminste een losse web en database server is tegenwoordig wel aan te raden. Eventueel zelfs als VPS mochten de kosten anders te hoog worden.


    Verder prachtige server hoor! En een anonieme nameserver is natuurlijk helemaal een mooie dienst om aan te bieden :)

    Gaat hier, zoals in de start geschreven is, om de hosting server, overige diensten worden hier niet op gedraait.
    In het verleden hebben wij deze fout gemaakt tijdens onze start in 2011, deze fout willen we niet herhalen.


    Anonieme nameserver is ingezet omdat we merken dat veel mensen niet bestaande bedrijfsnamen willen als nameserver.
    Er werd veel gebruik gemaakt van DNS A Record wat niet handig is, als we bijvoorbeeld van IP noodgedwongen moeten switchen.


  • Gaat hier, zoals in de start geschreven is, om de hosting server, overige diensten worden hier niet op gedraait.In het verleden hebben wij deze fout gemaakt tijdens onze start in 2011, deze fout willen we niet herhalen.


    Anonieme nameserver is ingezet omdat we merken dat veel mensen niet bestaande bedrijfsnamen willen als nameserver.
    Er werd veel gebruik gemaakt van DNS A Record wat niet handig is, als we bijvoorbeeld van IP noodgedwongen moeten switchen.

    Dan had ik beter moeten lezen; sorry :)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!