BTW terugvragen buitenland

  • Beste community,


    Momenteel ben ik van plan een directadmin lifetime licentie aan te schaffen. Omdat mijn huidige ISP alleen per maand aanbied, heb ik besloten om dit via directadmin zelf aan te schaffen.


    Nu gaat het hier om een zakelijke aankoop van $299 die per paypal betaald gaat worden. Nu heb ik 0 ervaring met zakelijke inkopen buiten de EU, en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Kan ik BTW terug vragen van de $299? Hoe doe ik dat?


    Alvast bedankt!!



    (Even ter verduidelijking, het gaat hier dus niet om een import van goederen. Het gaat hier om het bestellen van een online software pakket.)

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Het hangt er een beetje vanaf of Directadmin de BTW aan jou eerst doorberekend. Indien dit gebeurd dan kan je de BTW op de zelfde manier terugvragen als altijd. Dus bij het doen van je BTW aangiften kan je de directadmin betaalde BTW opgeven op de zelfde manier als dat je dit met andere zakelijk uitgaven doet.


    Overigens zijn er betere en goedkopere pakketen dan Directadmin te koop, maar dat is ook een beetje een persoonlijke voorkeur :).

  • Heb je btw nummer en zit directadmin als vestiging in je eigen land?
    - Ze rekenen btw aan en je kan die gewoon terugtrekken.


    Heb je btw nummer en zit directadmin in het buitenland, maar binnen de eu?
    - Ze rekenen meestal standaard btw aan
    Wat ik dan doe is het bedrijf contacteren met de melding dat het een intracommunautaire levering is en dat ze bijgevolg geen btw mogen aanrekenen. Gaat het bedrijf akkoord maken ze factuur met zowel mijn btw nummer op als de vermelding intracommunautaire levering.
    In dat geval mogen ze de btw weglaten.
    - Zit directadmin buiten europa?
    Dan kunnen ze ervoor kiezen of ze btw aanrekenen of niet.
    Doen ze dit niet, dien je het bij "import" wel aan te geven.
    Eigenlijk is het beter als ze geen btw aanrekenen, dat maakt het eenvoudiger.


    Zo was het dacht ik als ik me niet vergis ;)

  • Voor zover ik weet doet WHMCS dit ook niet, dat bedrijf zit in Engeland gevestigd. DirectAdmin durf ik niet te zeggen maar over de WHMCS licentie betaal ik geen BTW dus kan ik dat ook niet terughalen.


    Wellicht even contact opnemen met DirectAdmin vooraf, dan weet je direct waar je aan toe bent ;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!