Popcorn time risico?

  • In Denemarken moeten verschillende honderden Popcorn Time gebruikers een schadevergoeding betalen aan een filmdistributeur van +/- 295 euro voor het illegaal streamen van een film via Popcorn Time.


    Volgens de advocaat, Niels Hald-Nielsen, wil de filmdistributeur de zaak buiten de rechtbank schikken.
    "Lukt dit niet, dan moeten we alsnog naar de rechter stappen".


    De distributeur heeft via de rechter immers een lijst van ip's bekomen, van de providers, waarop te zien was wie hun film heeft bekeken.


    Ook in Amerika liggen Popcorn Time gebruikers onder vuur.
    De makers van de film The Cobbler zijn ook naar de rechter gestapt in augustus om ip adressen van de popcorn time kijkers te bekomen.
    Hierbij worden wel hogere schadevergoedingen geëist: max 150.000 dollar.
    Nog een andere Amerikaanse filmstudie vraagt dan weer 750 dollar.


    Denk jij dat het zo ver zal komen bij ons?

  • Van zodra ik dit gelezen had/ gehoord had enkele maanden geleden heb ik direct mijn familie verwittigd dat programma zeker niet te gebruiken. Beter voorkomen dan genezen.


    Ik gebruik Netflix al enkele maanden, ik deel dit met familie zodat het goedkoper is per persoon.

  • Baal nog steeds dat ze Netflix niet aanmoedigen voor gebruikers, de filmindustrie vraagt zelf om dit soort problemen. Als ze Netflix tegemoed komen waardoor het aanbod groter word zie je de illegale diensten vanzelf wel afslanken.


    Netflix is een geweldig alternatief, alleen het aanbod (wat niet door Netflix komt) is zo mager dat mensen diensten als PCT gaan gebruiken.

  • Waarom zouden ze dat niet mogen?
    Het is net bittorn, das toch ook verboden.
    Je upload en dat mag niet dus lijkt me niet zo moeilijk.
    Hun lopen inkomsten mis dus zullen ze alles op alles zetten om het zoveel mogelijk te ontmoedigen.


    Persoonlijk vind ik het niks Popcorn time, heb het er ook weer af gegooid. Gewoon newsgroepen, is nog steeds het makkelijkst en zolang je niet upload niet veel risico.
    Die aanbieders verdienen zoveel geld er aan dat gegevens ook niet echt snel vrij zullen worden gegeven. De meeste sponsoren zelf sites en geven 'gratis' ruimte, usenet account om te kunnen draaien, persoonlijk mee gemaakt, zijn geen kleine jongetjes

  • De hoogte van de boetes zijn soms te idioot voor woorden, maar.


    Je bent illegaal content aan het streamen / delen en deze gang van zaken gebeurt via een populair (?) programma dus waarschijnlijk gebeurt dit veelvuldig en in grote getale. In zodanige mate dat je zou kunnen stellen dat de distributeurs van het bronmateriaal potentieel (enorm) veel inkomsten mislopen op deze manier.


    Serieus, wat verwacht je wat er vervolgens gebeurt.


    Heeft niemand een Napster-erlebnis, of is dat van voor jullie tijd :). PCT heeft door zijn populariteit zijn kop gewoon te ver boven het maaiveld uitgestoken.


    EDIT: @Opium bittorrent als medium is niet verboden. De content die je daarmee verspreid waar je normaal voor zou moeten betalen... nuff said.

  • O het werkt ook wel alleen je bent aan het uploaden als je wat kijkt, dus dat is zeker strafbaar.


    Downloaden zal niet zo snel aangepakt worden, zie ook je artikel, ze gaan de grote verspreiders aanpakken. Nou dan wens ik ze succes want newsgroepen zal je never nooit aan kunnen pakken

  • In Nederland worden gelukkig alleen nog maar de mensen aangepakt die er commercieel belang bij hebben, anders zou de schade slechts 20 euro zijn (prijs van een DVD) en is het voor bedrijven niet interessant om naar de rechter te stappen. Dus zolang ik nog geen verhalen heb gehoord dat de normale consument is aangepakt zal ik PCT gewoon lekker blijven gebruiken.

  • Wat ik mij vooral afvraag is,
    is het bekijken van films op PopcornTime hetzelfde als de torrents van de films (door PopcornTime) te downloaden, dus via de magnet link die erbij staat?

    Magnet links moeten eerst extra gegevens downloaden. Data van wat er moet gedownload worden, trackers,...


    Dit duurt iets langer dan gewone torrents maar is een veiligere manier (horen zeggen).


    Popcorntime werkt ook met magnet links. Alleen daar is het verschil dat je al ziet wat je zal downloaden (je kan al zien welke ondertitels je wilt, welke taal,...)


    Dit omdat popcorntime een eigen database heeft waarin alles uitgelezen wordt voor de downloas gestart kan worden.


    In België is downloaden vooralsnog legaal.
    Enkel uploaden is illegaal.
    Popcorn time upload dacht ik ook terug.

    klopt, popcorntime upload automatisch. Dit kan je niet uitschakelen. Van zodra download ga je dus ook uploaden

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!