synchroniseren & beveiligen

  • Hallo,


    ik gebruik al enige tijd OneDrive op al mijn computers. Dit om alles onder mijn naam op de pc in de cloud te plaatsen.
    Dit is enorm handig! Voornamelijk als ik werk aan een programma of website die ik dan later op mijn andere pc kan verder werken.


    Maar nu komt er een PC bij. Die ik niet kan koppelen met OneDrive omdat ik daar niets op kan installeren (werk pc)


    Nu plaats ik al mijn bestanden voor die PC op een usb stick en later copier ik de bestanden terug naar mijn pc om ze te synchroniseren met OneDrive.


    Maar weet er iemand een handigere manier? Dat ik niet meer steeds mijn bestanden hoef te copieren? Maar dat het automatisch werkt van zodra ik mijn pc aansluit?


    Ik had tevens ook gedacht om mijn USB te beveiligen met Bitlocker. Dit lukt goed, maar ik kan op de PC op mijn werk enkel lezen en niet opnieuw schrijven omdat het daar een versie is zonder bitlocker. Is er een alternatief?

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Het klinkt niet alsof je (al) werkt met een version control systeem (VCS)? Wellicht is dat wat je zoekt? Het lijkt mij een beetje overkill om alles te synchroniseren, het gaat waarschijnlijk om specifieke collecties bestanden (bijvoorbeeld code verdeeld over verschillende projecten)?


    Andere bestanden zou je weer centraal kunnen organiseren met webapplicaties zoals Dropbox.


    Als je allerlei dingen online wilt opslaan ben je natuurlijk wel een beetje beperkt in je handelen als je een brakke internetconnectie hebt...

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!