Verbinden met MySQL server

  • Ik heb een probleem met mijn MySQL server op mijn VPS. Ik probeer lokaal te verbinden met deze server, maar ik krijg deze foutmelding:
    Warning: mysqli::mysqli(): (HY000/2002): Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd.


    Mijn VPS draait op Ubuntu 15.04.
    Ik heb in mysqld.cnf de regel bind-address in commentaar gezet, deze stond op 127.0.0.1, localhost dus.
    In PHPMyAdmin heb ik een gebruiker aangemaakt op machine '%'.


    Ik heb me rot gezocht op Google, maar ben er nog niet uitgekomen.


    Heeft iemand hier ooit hetzelfde probleem gehad, en weet je het ook op te lossen? Alle hulp is welkom!
    Omdat ik denk dat dit een server/hosting issue is, heb ik het niet in de SQL/PHP categorie gezet.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Heb je een firewall nodig om lokaal een verbinding te maken? :/


    Het klinkt (mede) alsof je mysql proces gewoon niet actief was.


    Dat, of de vertaling localhost --> 127.0.0.1 gaat niet goed terwijl je grants aan 127.0.0.1 gekoppeld zijn terwijl je connect met localhost.


    Het is trouwens altijd beter om op IP-basis te werken, dat scheelt je weer een lookup.


    Overigens zou 3306 de standaard poort voor MySQL moeten zijn (ook bij gebruikmaking van MySQLi), dus die zou je nooit expliciet in hoeven te stellen, tenzij je PHP-configuratie al om een of andere reden afwijkt van deze standaard, wat op zich wel vreemd is.

  • een firewall kan een lokaal programma ook blokkeren bij een verkeerde instelling.


    Ik ben totaal geen expert in servers, wil het wel leren natuurlijk.


    Mijn firewall stond niet aan.

    het is beter om een firewall te installeren en/of aan te leggen.


    Beter aanvallen voorkomen dan genezen (oplossen)
    Als je CSF gebruikt en er lukt iets niet mag je mij dit zeker laten weten ;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!