Router op Powerline

  • Hallo iedereen,


    ik heb al een tijd last van enorm traag internet op de bovenverdieping, zelf al een hoop geprobeerd, en contact opgenomen met de provider (Telenet) en ze hebben ons aangeraden om een Powerline te namen, en deze boven aan te sluiten, vervolgens aan de Powerline een router verbinden.


    Nu dat heb ik gedaan, alleen blijk ik dus wel verbonden te raken met de router, maar geraak ik er niet mee op het internet, terwijl het via de kabel rechtstreeks naar de powerline wel werkt.


    Iemand toevallig een idee?
    Alvast bedankt,
    Mvg

  • Beste,


    Ik ben er bijna 100% zeker van dat het een probleem is met de default gateaway van de router.
    Om het op te lossen moet je gewoon de default gateaway van router aanpassen, en dan ben je klaar normaal!


    Mocht je nog problemen ondervinden, ik zelf zit ook bij telenet en heb ook het zelfde probleem gehad dus laat me maar iets weten :)


    en ook als je me kunt vertellen welke router je hebt, kan ik opzoeken hoe je dit moet/kunt veranderen.



    Met vriendelijke groeten,
    Arno Cornette

  • Ah ik denk al, wat is een powerline, maar dat is dus (more commonly known as?) een HomePlug?


    Oftewel, je had voorheen een draadloos netwerk met slechte ontvangst, en nu is je aangeraden om een vaste verbinding te gebruiken via je elektriciteitsnetwerk?


    Ik weet niet precies wat het probleem is (de probleemomschrijving mocht ook wel iets duidelijker) maar in deze tijd zou alles toch redelijk plug-and-play moeten zijn. Als je de router kunt bereiken zou je op internet moeten kunnen?


    Teken anders eens een plaatje:


    Code
    [apparaat]--draadloos/UTP-kabel--[homeplug]--elektriciteitsnet--[homeplug]--UTP-kabel--[modem]--[the internets]

    Waar stokt de communicatie vanuit je apparaat precies?
    Krijg je een IP van je HomePlug / je router?


    Ik heb verder geen ervaring met HomePlugs maar volgens mij was het belangrijkste dat je deze rechtstreeks in een stopcontact steekt, en dus niet in een stekkerdoos.


    Verder lijkt mij dit een probleem wat door eliminatie van mogelijkheden opgelost kan worden, te beginnen met het inperken van het probleemgebied (waar gaat het precies fout).

  • @FangorN


    mijn excuses,
    ik zit bij Telenet, en heb al een hele tijd slechte internet via de WiFi op de bovenverdieping, Telenet had aangeraden om een HomePlug te nemen, en deze boven in een stopcontact te steken, en vervolgens in de homeplug een router te steken, voor op de bovenverdieping dus beter internet te hebben op WiFi.


    Hoe is het nu dus a.t.m:
    benedenverdieping:
    [MODEM met WiFi van Telenet]---UTP kabel---[HomePlug]


    bovenverdieping:
    [HomePlug in stopcontact] ---UTP kabel--- [ROUTER]


    En inderdaad ik heb hem in een stopcontact steken en niet in een stekkerdoos.
    Ik krijg ook een IP van de router, maar ik denk dat het probleem met de router te maken heeft, aangezien ik prima met de kabel in de HomePlug en PC kan werken

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!