Windows 10 zonder wachten?

  • Wil je Windows 10 downloaden zonder te wachten?
    Dat kan.


    Download het Microsoft installatie hulp programme en je kan meteen Windows 10 installeren zonder te wachten:
    https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10


    Noot: kijk goed of je pc draait op 32 bit of 64 bit (nieuwste).
    Je kan zien welke Windows-versie je gebruikt door in Verkenner met je rechtermuisknop te klikken op Mijn Computer of Mijn PC en op 'Eigenschappen' te klikken. Je versie staat dan aangegeven onder 'Type systeem'.


    Hier alvast al 10 nieuwe snelkoppelingen in Windows 10:
    Makkelijk vensters verplaatsen:
    Ideaal als je met meerdere programma's tegelijk werkt
    - Windows-toets + pijltje rechts = verschuif je venster naar de rechterkant van je scherm
    - Windows-toets + pijltje links = verschuif je venster naar links
    - Windows-toets + pijltje boven = maak je venster fullscreen
    - Windows-toets + pijltje onder = minimaliseer je venster
    - Windows-toets + pijltje onder/boven = als je je venster op volledig scherm hebt of geminimaliseerd, kun je hem weer naar de oude weergave krijgen door nogmaals op het pijltje onder of boven te drukken



    Extra virtuele bureaubladen:
    Als je bijvoorbeeld een bureaublad voor privé en eentje voor werk wil gebruiken
    - Windows-toets + Ctrl + D = nieuw virtueel bureaublad maken
    - Windows-toets + Ctrl + F4 = sluit het huidige bureaublad
    - Windows-toets + Ctrl + pijltje rechts = ga naar het volgende bureaublad
    - Windows-toets + Ctrl + pijltje links = ga naar het vorige bureaublad
    - Windows-toets + Tab = een overzicht van al je bureaubladen




    Heb jij hem al?
    Vind je hem beter dan Windows 8? Of heb je deze gewoon overgeslagen?



    Update: ik heb al 1 minpuntje gevonden voor mezelf:
    updates worden nu verplicht automatisch geinstalleerd in de achtergrond. Ik heb niet graag dat grote Amerikaanse bedrijven stiekem in de achtergrond dingen kunnen installeren op mijn computer...

  • Ik heb windows 10 al, eigenlijk al sinds het begin van de preview versie, en nu de daadwerkelijke versie, and i love it. Het is veel beter dan windows 10, het ziet er beter uit, draait beter, werkt fijner, goeie nieuwe functies. En wat het automatisch updaten betreft is voor mijn geen issue.

    PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

  • Windows heeft ook nog een verborgen functie ingebouwd als je de upgrade installeert word er een optie aangezet waarmee ze jou computer kunnen gebruiken om anderen computers van updates te voorzien en zo sneller Windows 10 te kunnen uitrollen. Toen ik dit op het internet las heb ik deze functie gelijk uitgezet. Nadat ik Windows 10 had geïnstalleerd hadden een dag later ook de resterende computers in huis de upgrade beschikbaar.

  • Windows heeft ook nog een verborgen functie ingebouwd als je de upgrade installeert word er een optie aangezet waarmee ze jou computer kunnen gebruiken om anderen computers van updates te voorzien en zo sneller Windows 10 te kunnen uitrollen. Toen ik dit op het internet las heb ik deze functie gelijk uitgezet. Nadat ik Windows 10 had geïnstalleerd hadden een dag later ook de resterende computers in huis de upgrade beschikbaar.

    Hoe zou je dat moeten uitzetten dan?

    PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

  • weet je wat ik niet goed vind aan windows 10 is de alt tab functie....
    vroeger(windows 8.x & windows 7) kon je "swappen" tussen je open staande programma + bureaublad.
    bij windows 10 is dat alleen de open staande programma....


    om dit probleem te verhelpen moet ik altijd een nieuwe bureaublad aanzetten...... RRRRRR....


    maar voor de rest vind ik het een goede versie.



    Groetjes,
    Mitchell

  • Windows 10 nu 3 dagen op mijn PC staan en tot nu toe vind ik het fijner werken dan Windows 8.1. Ze gaan langzaam toch de goeie kant op met o.a. OneGet.


    Nu maar hopen dat ze ook wat hebben gedaan aan het register want anders kan ik over 5 weken weer 3 koppen koffie gaan drinken voor mn PC eindelijk is opgestart. Hierdoor blijf ik Windows nog steeds een vervelend systeem vinden om mee te werken en werk ik liever met Linux/Unix-based systemen.

  • Ik heb windows 8.1 staan op de laptop. Maar die versie is vervelend om mee te werken.


    Nu heb ik er windows 10 opgezet en ben zeer tevreden.


    Ik heb dit dan onmiddelijk ook op mijn vaste pc geplaatst. Het enigste wat ik mis is de aero functie. Die is wel ingebouwd in het start menu maar helaas nog niet in de vensters. Het is zo een vlak kleur.


    Maar voor de rest ben ik tevreden

  • Ik heb redelijk wat apps moeten herinstalleren en enkele dingen van de overheid werken nog niet lekker, maar voor de rest wel niet mis, ik moet het toegeven...

    Na enkele dagen ermee gewerkt te hebben heb ik ook 2 programma's moeten herinstalleren en 1 spel moeten administrator rechten geven om te openen


    1 programma kon ik niet meer gebruiken en dat is Dreamweaver CS6 het gaat wel open maar sluit direct.


    Het probleem dat ik enkel hem nu is dat Deamon tools lite niet meer start maar kan die ook niet wissen. Krijg iedere keer als ik de pc start een foutmelding dat er iets mis is met Deamon tools


    EDIT:Na het verwijderen van de map in program files en programdata is het gelukt om het opnieuw te installeren.

  • Heeft er iemand ook last van windows mail?


    sinds 1 augustus krijg ik deze niet meer gesynchroniseerd met mijn hotmail account, school account, etc.


    heb het al verwijderd via powershell: "Get-AppxPackage *communi* | Remove-AppxPackage"
    en opnieuw geïnstalleerd,
    maar het blijft niet werken.
    iemand een oplossing?


    groetjes,
    mitchell

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!