WordPress Framework Testen

  • Beste ICTscripters,


    Vaak moet ik voor klanten onderdelen toevoegen aan het admin paneel van WordPress. Ondanks WordPress hiervoor verschillende functies en hooks heeft is dit nog veel werk om te schrijven. Daarom heb ik hiervoor een framework geschreven die dit werk uit handen neemt. Hiervoor zoek ik alleen nog testers die met deze plugin willen experimenteren en willen zoeken naar bugs.


    Momenteel bevat het framework de volgende functies:


    - Snel aanmaken van Metaboxes
    - Snel aanmaken van Admin panels + Admin tabs
    - Snel aanmaken van de Customizer


    Hiervoor worden momenteel de volgende velden ondersteund (dit worden er veel en veel meer):


    - Text input
    - Textarea input
    - Checkbox input
    - Radio input
    - Select input
    - Genereren van submit en reset buttons.


    Zijn er mensen op ICTscripters die hier aan mee willen werken/experimenteren? Het gaat hier om een developer tool dat kan samenwerken met Themes, Child-themes en Plugins. Je moet dus een klein beetje ervaring hebben met het maken van WordPress thema's/plugin's. Dit zal geheel op vrijwilliger basis zijn en in ruil voor een life-time-licentie wanneer ik deze uiteindelijk ga verkopen mocht de interesse hiervoor erg groot worden.

  • Maak je gebruik van ACF en CPT UI?


    Als ik die 2 plugins gebruik kan in on the fly extra velden en nieuwe type posts maken.
    Geen framework voor nodig.


    Die 2 plugins helpen me om gelijk maatwerk te gaan doen.
    Enige waar ik wel een framework voor zou willen gebruiken is het object georienteerd programmeren en consistentheid.
    Iets wat wordpress mist

  • Ik ben nu bezig met de documentatie en dan stuur ik de plugin naar jouw en @K.Rens. Custom post types zitten er nu nog niet maar staat wel op de planning. Nogmaals het gaat om een developer tool, voor nu zitten er dus nog geen UI-elementen in waar je dingen on the fly mee kan aanpassen.


    Om antwoord te geven m.b.t. OOP en consistentheid: Alles binnen de plugin moet OOP worden gedaan. Om bijvoorbeeld een metabox aan te maken gebruik je de volgende syntax (kan veranderen) in je functions.php:

    Alleen nogmaals ik ben nu bezig met het finetunen van de plugin en het documenteren ervan. Hierna zal ik de plugin in een zip-file toesturen naar de mensen die in dit topic reageren en interesse hebben.


    Als dit stabiel werkt (verwacht van wel) zal ik meer veldtypes toevoegen bijvoorbeeld een page-selector.


    De volgende stap.. geen idee nog, misschien een live-editor? Hier zijn ze binnen WordPress zelf al een tijdje mee bezig geweest alleen is gecanceld alleen zou dit ideaal zijn voor de eindgebruiker.

  • Update:


    Ik heb een CSS-generator toegevoegd. Deze reageert op de Theme Customizer en is aan te roepen via functions.php. Morgen verwacht ik de documentatie af te hebben en zal ik de test-bestanden toesturen.

  • Als ik daarmee css kan injecten zonder dat een theme update deze overschrijft, zou dit handig zijn :)
    Nu werk ik met child themes hiervoor, maar dan is er geen mogelijkheid dit te wijzigen vanuit het admin paneel...


    Verder weet ik niet of het gepland is, maar een custom menu op de front-end als je ingelogd bent met dropdown is bij sommige plugins ook een betalende optie en kan handig zijn.

  • Als ik daarmee css kan injecten zonder dat een theme update deze overschrijft, zou dit handig zijn


    Nu werk ik met child themes hiervoor, maar dan is er geen mogelijkheid dit te wijzigen vanuit het admin paneel...

    Omdat er nog geen UI's zijn zal het nog worden overschreven bij een update, dus voor nu moet je daar nogsteeds een child-theme voor gebruiken OF een plugin schrijven die dit injecteerd.

    Verder weet ik niet of het gepland is, maar een custom menu op de front-end als je ingelogd bent met dropdown is bij sommige plugins ook een betalende optie en kan handig zijn.

    Bedoel je hiermee de dropdown menu's van de "admin bar"?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!