Chrome extensie tegen phishing

  • Google heeft een chrome extensie uitgebracht om phishing tegen te gaan. De extensie genaamd Password Alert is gratis te verkrijgen.


    Password Alert werkt alleen voor sites van Google. Het vergelijkt je wachtwoord met dat van je Google Account en geeft een melding als je niet op een officiële site van Google bent.
    Het zoekt ook naar phishing sites alvorens je je wachtwoord in gaat typen. Als je dan toch je wachtwoord hebt ingetypt vraagt hij of je je wachtwoord voor je Google Services wilt veranderen.


    Ik snap zelf niet precies waarom er wachtwoorden moeten worden vergeleken. Het lijkt mij nergens voor nodig. Wat denken jullie?

  • Ze willen denk ik hun eigen systemen veilig houden.
    Door die controles kunnen ze meer tips geven om verschillende wachtwoorden te gaan gebruiken.


    Dat lijkt wat overbodig maar dit is ook veiliger!


    Stel dat er een website/service gehackt wordt kunnen ze je wachtwoord weten maar door dat je verschillende wachtwoorden zou gebruiken kunnen ze je wachtwoord niet gebruiken bij bv. Google


    Een extra veiligheid kan zeker geen kwaad, maar of dat ik dat zou gebruiken? Ik denk eerder van niet.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!